'דגל אדום למדינה'

שר הבריאות יולי אדלשטיין: 50% מהחולים - חרדים וערבים

שר הבריאות יולי אלשטיין טען בדיון על המגבלות שהוטלו על בתי הכנסת כי מחצית מהתחלואה היא במגזר החרדי והערבי; לדבריו, זהו דגל אדום למדינה וסיפר על הדאגה במשרד לקראת החגים (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ כנסת)

"ברובו הציבור החרדי מקפיד, אבל חמישים אחוז מהתחלואה זה בציבור החרדי והערבי", כך אמר הבוקר (רביעי) שר הבריאות יולי אדלשטיין במהלך הדיון בוועדת החוקה של הכנסת על ההגבלות המפלות שהוטלו על בתי הכנסת.

"דיברתם על ההקפדה, ושהציבור החרדי מקפיד", פתח השר אדלשטיין, "הציבור החרדי הוא לא מקשה אחת. לרוב, וודאי אחרי המציאות הקשה של מרץ אפריל, ברובו הציבור החרדי מקפיד. אבל זה לא סוד, חמישים אחוז מהתחלואה זה בציבור החרדי והערבי".

"זה לא משפט מתנשא", הבהיר שר הבריאות, "זה דגל אדום למדינה, כי התנאים שם שהמשפחות חיות בצפיפות ובצמצום ולכן רואים את זה גם בנתונים. נדבק בחור אחד - כל המשפחה חולה".

אדלשטיין הוסיף ואמר כי "10 הרשויות האדומות במדינת ישראל שייכות כולם לחרדים ולערבים".

שר הבריאות המשיך ודיבר על ההיערכות לקראת חגי תשרי ואמר כי "אנחנו מסתכלים על הנתונים וחושבים שצריך לחשוב לקראת חגי תשרי, איך לא לגרום לתופעות שליליות. ההשוואות מול חדרי כושר ומסעדות, אלו לא היו הוראות המשרד, החלטות שהתקבלו חלקם בוועדות ולא היו עמדת המשרד".

דברי ח"כ יעקב אשר בוועדה

בנימה אישית, אמר אדלשטיין כי "נשאלתי אם אני חושב שאוהבים אותי פחות מאז שהייתי יו"ר הכנסת, אמא שלי אמרה לי תמיד לומר את האמת, ואמרתי שאוהבים אותי פחות".

באשר להתנגדות משרד הבריאות לנסיעת חסידי ברסלב לאומן לראש השנה, אמר אדלשטיין כי "אם נראה את אומן כמו בשנים אחרות, זה יהיה אסון".

"ברור שצריך לשנות ולהתאים", סיכם שר הבריאות, "במרחב הסגור הרבה יותר מסוכן מהמרחב הפתוח. אמרתי לרבנים שטענו כי יש מקום ענק, בו נדמיין מציאות של ראש השנה - במקום של 500 איש, נאפשר שליש מהתפוסה, 6 שעות ביחד, כניסה ויציאה אחת, תסלחו לי, פעם פעמיים כל אחד יוצא לשירותים, יש דברים שאי אפשר להתעלם מהם. בנתוני התחלואה זה מדאיג אותנו".

יו"ר ועדת חוקה, ח"כ יעקב אשר, אמר בדיון כי "קשה לנו עם הרבה דברים, נאלצים לוותר על חתונות ונושאים נוספים, אבל יש שני דברים שהכרחיים לציבור החרדי יותר מכל והם התפילות בבתי הכנסת ועולם התורה והישיבות, חייבים למצוא לזה פתרון".

אשר פנה לשר הבריאות בדיון ואמר לו: "שמענו ממך מאחורי הקלעים כיוון חיובי, לא נאתגר אותך להצהיר כאן, מצפים לבשורות טובות".

בתגובה, אמר אדלשטיין: "סתם ולא פירש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר