הרבנים מתארים:

מזעזע: 'מבוגרים מהמשפחה נכנסים לסכנת חיים בשמחות'

בעקבות ביקור פרויקטור הקורונה במודיעין עילית, העיר ה'אדומה' שבקרוב עלולים תושביה לשמוע על מגבלות שיוטלו עליהם, פונים כעת הרבנים לבעלי השמחות ומתארים מציאות עגומה ומזעזעת (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חתונה בימי קורונה. אילוסטרציה (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

תוצאות מעשיות ראשונות לסיור שקיים פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו במודיעין עילית: רבני העיר יוצאים היום (רביעי) בקריאה לבעלי שמחות ומנהלי אולמות, לשמור כראוי על כללי הזהירות, כשהם מתארים למה גורם הזלזול בהנחיות: סכנת חיים ממשית לבני משפחה, בעיקר מבוגרים.

אתמול כזכור קיים גמזו את הסיור, "מתוך מטרה לעמוד מקרוב אחר הדרכים לסייע לעיר להוריד את אחוז התחלואה", כפי שהוא הסביר לאחר מכן, לאור העובדה שמודיעין עילית ניצבת בראש רשימת הערים ה'אדומות' ומוגדרת כמוקד סיכון.

"המפתח לקטיעת שרשרת ההדבקה מתחיל בניהול של ראש הרשות המקומית", אמר הפרופסור לראש העירייה יעקב גוטרמן, "יחד עם פיקוד העורף, המשטרה ולשכת הבריאות המחוזית. הרשויות שהצליחו להפחית את ההדבקה, פעלו ככה".

ל'כיכר השבת' נודע, כי בפגישה זו עלה ענין השמחות המתקיימות, פעמים רבות, בניגוד לכללי הזהירות המחייבים, ובעקבות כך הצהיר אחד מהבכירים ברשות המקומית בפני גמזו: "אנחנו מתחייבים שיקפידו בעיר ביתר שאת על עשרים משתתפים בלבד בכל אירוע".

הפרויקטור גמזו במודיעין עילית, אתמול (צילום: דוברות 'מגן ישראל')

בעקבות כך, כאמור, יוצאים רבני העיר בראשות המרא דאתרא הגר"מ קסלר בפניה ברורה לבעלי האולמות ובעלי השמחה, שנפתחת במילים חמות: "בשעה טובה ומוצלחת, אנו משתתפים אתכם בשמחתכם, ומאחלים לכם שתזכו לראות מצאצאיכם רוב נחת ואושר כל הימים".

"לצערנו הרב", כותבים הרבנים, "מאז ימי פורים האחרון אנו נאלצים לערוך שמחות מצומצמות עם מגבלות שונות, דבר שמשנה לגמרי את צורת השמחה שהורגלנו אליה. אך ההכרח לא יגונה, שכפי הנראה כשלא נשמרים הכללים בשמחות".

בשלב זה מוצגת המציאות הקשה: "דבר זה גורם לנדבקים רבים, וביניהם אנשים מבוגרים מבני המשפחה שנכנסים לסכנת חיים רחמנא ליצלן. ועל כן, חובה כפולה ומכופלת להישמר ולהיזהר מאוד לקיים שמחות לפי כל כללי הזהירות".
"על בעלי האולמות", פוסקים הרבנים, "להתנות עם בעלי השמחה על התחייבותם לשמירה - כדלהלן:

א. באחריות בעלי השמחה לוודא שאין בין המשתתפים אנשים החייבים בבידוד.
ב. יש להקפיד על מסכות במשך כל האירוע, למעט בזמן האכילה.
ג. יש לשמור על המספר שנקבע, ולשבת בריחוק אחד מהשני במיוחד בשעת האוכל, שהוא ללא מסכות.
ד. הריקודים יערכו ללא נתינת יד אחד לשני, אלא תוך כדי שמירת מרחק עם מסכות, ובקבוצות קטנות.
ה. האכילה צריכה להיות בישיבה סביב שולחן ולא בעמידה בבר יחד עם אנשים נוספים".

הרבנים מסבירים: "כאנשים חרדים לדבר ה', אנו אמורים להשתדל בשמירת הבריאות שלנו, וכ"ש של האחרים שבסביבתנו, ולכל אחד ישנה חובה לדאוג לכך".

"כמו כן, יש לקחת בחשבון את האחריות לציבור כולו, שריבוי נדבקים בסופו של דבר עלול להביא מצד השלטונות לגרום ח"ו לסגירת בתי כנסיות ובתי מדרשות שבס"ד פתוחים ואינם מהווים סכנה".

לסיום קובעים רבני מודיעין עילית כי "על כל אחד מאיתנו מוטלת האחריות שלא לגרום שום היזק, לא בגוף ובנפש ולא ברוח", ומברכים כי "בשכר ההשתדלות, תקוים בנו הברכה 'והסירותי מחלה מקרבך' אמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר