אי אמון

מגפת הקורונה: רק 19% מאמינים ברשויות

מסקר שערך פיקוד העורף עולה תמונה מדאיגה: רק 19% מאזרחי ישראל מאמינים ברשויות במאבק בנגיף הקורונה • צניחה דרמטית בהבנת ההגבלות של משרד הבריאות (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
סגר בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מסקר שערך פיקוד העורף ופורסם הבוקר (חמישי) ב'ישראל היום' עולה תמונה מדאיגה: רק 19% מאזרחי ישראל מאמינים ברשויות במאבק בנגיף הקורונה.

תוצאות הסקר:

מאמינים ברשויות המדינה: 19%. מבינים את הנחיות הקורונה: 17%. מאמינים שיוכלו להתמודד לאורך זמן עם משבר הקורונה: 36%. מודאגים ממצבם הכלכלי: 31%. מוטרדים מתפקוד הממשלה ומטיפולה במשבר: 22%. מוטרדים ממצבם הבריאותי: 16%.

הנתון המשמעותי ביותר בסקר נוגע לאמון הציבור ברשויות המדינה. רק 19% מהנשאלים בסקר ענו כי יש להם אמון ברשויות המדינה, זאת בהשוואה ל־52% שהביעו אמון בסקר הקודם שנערך במאי-יוני.

נתון מדהים נוסף שעולה מהסקר הוא שרק 17% מהאזרחים מבינים את ההנחיות השונות הנוגעות לקורונה, בהשוואה ל־65% שהבינו את ההנחיות בסקר הקודם שנערך במאי-יוני. גם מצב הרוח הכללי של הציבור נמצא בירידה, מ־60% ל־38%. בהמשך לכך, השיבו 36% בלבד מהנשאלים בסקר כי הם מאמינים שיוכלו להתמודד לאורך זמן עם משבר הקורונה והשלכותיו.

הסקר כלל מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל (700 משיבים). פיקוד העורף ערך אותו כחלק ממחקרי האוכלוסייה שהוא מקיים באופן שוטף, ובמטרה למקד את פעילותו במסגרת משבר הקורונה. נתוני הסקר הועברו לצמרת צה"ל ולראשי משרדי הבריאות והביטחון, וככל הידוע הוצגו גם לשרי קבינט הקורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר