אכיפה בפארקים

עדויות של חרדים: התנכלות מכוונת של פקחים בירושלים

האם ישנה התנכלות מכוונת של פקחים בעיריית ירושלים כלפי הציבור החרדי בפארקים בעיר? כך לכאורה עולה מתוך עדויות רבות שזרמו בימים האחרונים לידי מערכת 'כיכר השבת' (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הפקחים בגן סאקר (באדיבות: אריאל אלחרר)

האם ישנה התנכלות מכוונת של פקחי עיריית ירושלים לציבור החרדי ברחבי הפארקים בירושלים? כך לכאורה עולה מתוך עדויות שזרמו בימים האחרונים למערכת 'כיכר השבת'.

שתי משפחות חרדיות שונות, שביקרו אתמול (רביעי) בגן סאקר, מדווחים, כי זה הפך לתופעה שהפקחים מחפשים את הציבור החרדי, ועל אף המצב הכלכלי הקשה והרצון קצת לצאת ולנשום אוויר, הם 'מתעלקים' על החרדים ו'מפנקים' אותם בדו"חות לרוב. "זה מחדל ובושה", אומרים בני המשפחות.

"אנחנו משפחה חרדית עם ילדים והלכנו לפוש מעט בגן סאקר הירושלמי, רצינו לעשות 'על האש' וליהנות קצת עם הילדים ולשחרר את הלחצים", מספרים בני המשפחה ל'כיכר', "כמובן, שאם נמצאים עם ילדים יש לכלוך ובלגן, אבל אנחנו אנשים הגונים, ותכננו לפני שנחזור הביתה להשיב את הסדר על כנו".

הפקחים בגן סאקר (באדיבות: אריאל אלחרר)

"ובאמת", מתארים בני המשפחה, "כשסיימנו לאכול והתחלנו לנקות - באמצע שאנחנו מנקים, החלו להגיע פקחים של עיריית ירושלים לאחד הבוגרים מהמשפחה, ודרשו ממנו תעודת זהות, ללא התראה או הסבר, ומיד נתנו לו דו"ח על הלכלוך שהיה".

בני המשפחה מסבירים, ש"אכן היה 'לכלוך', אבל ה'לכלוך'היה; התיקים, החפצים שלנו ושקיות זבל שאספנו מהרצפה
כל מה שהסברנו והראנו לפקחים לא עזר, והם באטימות לב החליטו לרשום לנו את הדו"ח".

משפחה ירושלמית נוספת, מספרת ל'כיכר השבת': "היינו השבוע בגן סאקר, ישבנו לאכול, באמצע הילדים קמו לשחק, אוטומטית התרחקנו קצת, אבל נשארו במקום בו ישבנו, שניים מבני המשפחה, וכן כל החפצים שלנו.

אחד הדו"חות שניתנו לחרדים

"לפתע הגיעה פקחית משום מקום, וצילמה את האוכל והשאריות שנשארו על מקום מושבנו, ודרשה לתת לנו דו"ח.
מכיוון שאנחנו אנשים מתורבתים, ניגשנו להסביר לה בצורה יפה שאנחנו עדיין לא סיימנו לאכול ואנחנו עדיין נשארים, אבל הפקחית השיבה בקביעה מחוצפת: 'אתם הייתם משאירים את זה גם אחר כך', היינו בהלם.

"כל הניסיונות להתחנן בפניה שלא תיתן דו"ח, לא עזרו. כששאלנו אותה, למה כל המשפחות שסובבים אותנו זה בסדר ואנחנו לא. ענתה: 'אני רוצה לתת דווקא לכם, אתם לא תגידו לי'".

העיתונאי אריאל אלחרר אומר ל'כיכר השבת' כי "בכל הגנים בארץ אין שום אכיפה, תלכו לטיילת התל אביבית בצ'ארלס קלור או בכל פארק אחר ולא תראו עשירית מהאכיפה המבישה שיש בירושלים".

תגובת העירייה: "עיריית ירושלים פועלת לשמירה על הסדר והניקיון במרחב הציבורי ומבצעת אכיפה שוויונית ברחבי העיר. בימים האחרונים התקבלו דיווחים רבים על אי שמירה על הסדר במרחב הציבורי בגן סאקר וצוותי האכיפה פעלו במקום. במקרים בהם זוהה כי בוצעה עבירה נתנו הפקחים הסבר על מהות העבירה וניתן קנס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר