מקיר לקיר

נתניהו והנשיא הספידו את הרב שטיינזלץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין פרסמו הספדים על הרה"ח רבי עדין אבן ישראל-שטיינזלץ שהלך לעולמו. נתניהו: "היה איש רוח מופלא" (דיין האמת)

הרב שטיינזלץ עם הנשיא פרס (צילום: מארק ניימן, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, פרסם הספד על הרה"ח הרב עדין שטיינזלץ זצ"ל שהלך לעולמו הבוקר לאחר מחלת ריאות קשה.

"אני דואב מעומק לבי על פטירתו של הרב עדין שטיינזלץ זצ"ל – ידען עצום, גאון בתורה ואיש רוח מופלא. גדלתי בסמיכות לרב שטיינזלץ בירושלים של ילדותי, אבל זכיתי להכירו אישית רק שנים לאחר מכן. נפגשתי איתו כמה פעמים בביתו, ושמעתי את שיעוריו המרתקים שתמיד החכימו אותי", כתב נתניהו.

"אלה לא היו שיעורים במובן השגרתי, אלא שיחות מרוממות נפש שחבקו עולם ומלואו – תנ''ך, משנת חז"ל, היסטוריה, פילוסופיה, תרבות, בלשנות, ועוד. קראתי גם בספריו שספוגים חוכמה ודעת, הגות ואמונה", חשף נתניהו.

"הרב שטיינזלץ ייצג במובהק את דמותו של 'המתמיד' היהודי. הוא השקיע עמל בלתי-פוסק במפעלי הפרשנות שלו, ובראשם הפירוש לתלמוד שמנגיש את לימוד הגמרא לציבורים רחבים בשפה בהירה ומובנת. חיבוריו החשובים יעמדו לדורות – כאבני-יסוד של מורשת ישראל, וכנר תמיד לזכרו", הוסיף נתניהו.

"אהבת ישראל של הרב שטיינזלץ הושפעה רבות מקרבתו לרבי מלובביץ' ומחסידות חב''ד. אישיותו יוצאת הדופן של הרבי הטביעה בו חותם עז, כפי שארע גם לי במפגשיי עימו. בעיני שניהם – הרבי מלובביץ', ותלמידו הרב שטיינזלץ – ראיתי אותו אור כביר של אהבת האדם ואהבת עם ישראל. אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחת שטיינזלץ ולרבבות תלמידיו של הרב בארץ ובעולם. יהי זכרו ברוך", סיים ראש הממשלה.

גם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ספד היום לרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ) זצ"ל:

"שמעתי בכאב ובצער על פטירתו של הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ) זכר צדיק לברכה, מבאר התלמוד, חתן פרס ישראל.

הרב עדין היה איש אשר רוח בו, בעל אומץ לב רוחני, עומק הדעת ועומק המחשבה. הרב דלה ממעמקי אוצרות הרוח של עם ישראל פנינים, והנגיש בעברית בהירה וברורה את התלמוד לעם ישראל כמו היה רש״י בן ימינו. נאמן לשליחותו ועקרונותיו הוא לא נרתע לפלס לו את דרכו הייחודית, מתוך מסירות לתורת ישראל ולעם ישראל.

תנחומי העמוקים לתלמידיו הרבים ולמשפחתו היקרה. יהי זכרו ברוך."

שר הפנים אריה דרעי, ספד לרב שטיינזלץ:

"‏אבד צדיק מן הארץ. בצער רב שמעתי על פטירת הגאון הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ.

הרב שנמנה על חסידות חב"ד והיה מתלמידיו של הרבי, זכה להקים ישיבות ובתי מדרש ולהפיץ תורה וחסידות ליהודים בארץ וברחבי העולם.

חבל על דאבדין!".

יעקב אביטן, השר לשירותי דת ספד אף הוא לרב שטיינזלץ:

"קיבלתי בצער רב את הבשורה על פטירתו של גאון התורה והחסידות, חתן פרס ישראל, הרב עדין אבן ישראל - שטיינזלץ זצ״ל. תלמיד חכם עצום שהפיץ את אור התורה בקרב העם שבשדות, קרב יהודים למורשתם והכל מתוך צניעות וענווה ובחיבור מופלא של כל חלקי העם.

הרב זצ״ל הקדיש את כל חייו למען העצמת הרוח היהודית מתוך חיבור למקורות, חינך וגידל דורות של תלמידים במסירות רבה, הקים ישיבות ואף יזם מפעל חינוך עבור יהודים יוצאי ברית המועצות כדי להשיבם לכור מחצבתם.

הסתלקותו היא אבידה גדולה לעם ישראל. יהי זכרו ברוך".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח״כ תא״ל (מיל׳) מירי רגב ספדה אף היא:

"‏עם ישראל מרכין ראש ואבל על פטירתו של הגאון הרב עדין אבן שטיינזלץ מגדולי הדור ומבאר התלמוד הבבלי. תורתו של הרב וספריו הרבים ימשיכו להאיר לעד בשמי עמנו. תנחומיי העמוקים לכל המשפחה. יהי זכרו ברוך".

שר ירושלים ומורשת ויו״ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, על פטירתו של הרב שטיינזלץ ז״ל:

"הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ) היה יחיד בדורו.

‏תלמיד חכם גדול ופורץ דרך, מהפרויקט ההיסטורי והעצום של פירוש התלמוד ועד הביאור לחסידות. איש אציל ועניו שבעזרת מפעל חייו קירב רבים ליהדות, צדיק אמיתי.

‏הרב שטיינזלץ איתי ועם עוד רבים בכל יום בדף היומי. חבל על דאבדין. יהי זכרו ברוך".

ציפי חוטובלי, שמונתה לשגרירת ישראל בלונדון ומבכירי הליכוד ספדה אף היא לרב:

‏"אבלה וכואבת את האבידה הגדולה עם פטירתו של הרב עדין שטיינזלץ זצ״ל, מענקי הרוח של דורנו. שהותיר אחריו מפעל חיים של הנגשת תורת העם היהודי. על המעשה האמיץ של תרגום התלמוד קיבל פרס ישראל, חיבר יהודים מכל העולם למורשת שלנו. זכיתי להכיר אדם עם ראיית עומק, חד ומלא הומור. יהי זכרו ברוך".

ח"כ נפתלי בנט יו"ר ימינה ספד לרב שטיינזלץ: ‏

"כואב את לכתו של הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ), מעיין נובע של חכמת ישראל.

תורתו והגותו נלמדו על ידי המוני בית ישראל. השאיר אחריו מורשת עצומה של אהבת ישראל, אהבת התורה ומידות טובות.

יהי זכרו ברוך".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, ספד אף הוא וכתב כי הרב שטיינזלץ הצליח להגיע לציבורים שלמים שהיו רחוקים מהיהדות וקירב אותם. "חכמתו וענוונותו של הרב שטיינזלץ נגעה ברבים רבים, שאבלים היום",

"הרב שטיינזלץ", אמר ראש העירייה, "הוציא מירושלים את התורה לארץ ולעולם דרך המכון שעמד בראשו, מוסדות חינוך ואין ספור תלמידים. ירושלים היום חסרה".

ליאון הבטיח כי ירושלים תדע בעתיד להנציח את זכרו של הרב כראוי.

הספד מפתיע הגיע גם מחברת הכנסת מרב מיכאלי:

"‏יש כל כך הרבה א.נשים שבשבילןם תלמוד זה שטיינזלץ. עדין שטיינזלץ תרומה עצומה לתרבות היהודית והישראלית. יהי זכרו ברוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר