החסידים נפרדים

'האדמו"ר היה אדם שכל כולו אהבת ישראל, תורה וחסידות'

בחסידות סאדיגורה מתקשים להיפרד מהרבי הנערץ שהסתלק אמש לבית עולמו בפתאומיות: "הוא היה אדם שכל כולו אהבת ישראל, היה חשוב לו שכולם יהיו יחד בצוותא ובשמחה" (חדשות, חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
הרבי מסאדיגורא זצוק"ל (צילום: שלומי טריכטר)

שעות לאחר ההסתלקות הפתאומית של האדמו"ר מסאדיגורה, חבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, חסידיו מתקשים לעכל את לכתו של הרבי האהוב.

בשיחה עם 'כיכר השבת', כשחלקם שוהים בבית המדרש ליד המיטה הקדושה, מספרים החסידים בכאב על האדמו"ר שהיה מקרב כל יהודי להקב"ה, ועל הדאגה האישית שלו לכל אחד ואחד מהם.

אחד החסידים מספר כי לאחר פטירת אביו, ומיד לאחר שמונה לאדמו"ר הוא הקים מחדש את הקהילה, ודאג לכך שלא יהיה אף אחד שלא ירגיש חלק מהחסידות, משימה שהייתה נראית בלתי אפשרית, אך הרבי בסבלנותו הגדולה השקיע בנושא. "היה חשוב לו שכולם יהיו יחד בצוותא ובשמחה", הוא מספר.

חסיד נוסף מספר כי אחד מחבריו הטובים שבצעירותו הידרדר מאד ברוחניות, נקלע במקרה למקום מושבו של הרבי זצוק"ל, ומיד כשראה אותו האדמו"ר הוא קרא לו והושיבו בסמוך אליו, כאשר לאחר שיחה קצרה, קבעו השניים ללמוד יחד.

לימים, לאחר שעלה הרבי לכס האדמו"רות, העיד אותו אדם כי בזכות האדמו"ר מסאדיגורה הוא נשאר בחייו הדתיים והרוחניים. "הרבי היה אדם שכל כולו אהבת ישראל, תורה וחסידות".

אחד מתלמידיו מספר אף הוא כי גם בשנותיו בהם נאבק במחלה הקשה ממנה סבל, לא עזב לרגע את חסידיו בישראל.

לפני כל חג היה הרבי מוודא עם גבאיו כי משפחות החסידים קיבלו את צרכיהם, כאשר כל מי שהיה צריך עזרה כלשהי תמיד ידע שהרבי יעמוד לצידו בכל עת ובכל שעה, גם בתקופות הכי קשות בהם סבל סבל רב.

רק לפני כמה ימים התעקש הרבי לצאת מביתו על מנת לנחם את בני משפחת הלוי, שאביהם ז"ל שהיה איש אמונו נפטר לבית עולמו, ואליו חש הכרת הטוב עצומה.

"איבדנו אבא ומורה דרך מבלי יכולת לעכל באמת את האבידה הקשה" הוא מסכם בכאב, תוך שהוא מוסיף כי אין ספק שהאדמו"ר ימליץ טוב על עם ישראל בפרט בשעה קשה זו.

מסע ההלוויה צפוי לצאת בסביבות השעה 16:00 מהיכל בית המדרש המרכזי של החסידות בשיכון ה' בעיר בני ברק, לבית העלמין נחלת יצחק בגבעתיים, שם יטמן לצד אביו זיע"א.

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר