מאחורי הקלעים

הגר"ד אלתר עוזב שיעור אותו מסר ח"י שנים

אחרי שמונה לראש הישיבה שהקים אחיו, הודיע רבי דניאל על סגירת השיעור המיתולוגי • ברקע: רבים מחסידי גור הפסיקו להשתתף בשיעור, בעקבות הפילוג הפנימי בחסידות (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: דבר אמת)

הגאון רבי דניאל אלתר, שהתפרסם כמגיד שיעור ונואם בחסד עליון, הודיע היום (רביעי) במפתיע כי הוא סוגר את השיעור הקבוע שמסר מידי יום, מזה 18 שנה.

במכתב, הסביר כי הוא עוזב בשל העובדה ש"נזדמנה לידי מצווה חשובה של הרבצת תורה לעדרים", כאשר מונה לראש ישיבה קטנה 'פני מנחם', על שם אביו, האדמו"ר מגור הקודם. נשיא הישיבה הוא אחיו, ראש הישיבה הגר"ש אלתר.

בהמשך המכתב הוא מסביר למשתתפי השיעור כי הוא רואה לעצמו חוב קדוש "להתמסר בלב ונפש לבחורים היקרים, לגדל בתורה וביראת שמיים".

"ולכן נגמר בדעתי, לעת עתה, עת לעשות לה', עד עבור הימים טובים הבאים עלינו לשלום, לא אוכל לצערי לקיים שניהם ולהמשיך גם באמירת השיעורים, ועמכם הסליחה".

ברקע עזיבת השיעור, העובדה שרבים מחסידי גור שהיו משתתפים דבר יום ביומו בשיעור בדף היומי, הפסיקו להשתתף בשל המחלוקת והפילוג של הגר"A אלתר וקהילתו מהחסידות.

הראשון לעזוב, היה רבי משה לודמיר, מזקני וחשובי חסידי גור, ובעקבותיו - פרשו רבים נוספים. כעת, עם התמנותו לראש ישיבה, השיעור המיתולוגי נסגר.

כזכור, כפי שדיווחנו ב''כיכר השבת', הישיבה הקטנה, השוכנת במבנה ברחוב אריאל בירושלים, יצאה לדרך עם פחות משלושה מניינים של בחורים, אך תוך מספר חודשים היא הכפילה ושילשה את מספר התלמידים.

הגרד"ח מתכוון לשהות בישיבה מדי יום, כמו כן ימסור בשיבה שיעורים כלליים, ינווט את הצוות הרוחני וחינוכי, ויתמסר באופן אישי לתלמידים בשיחות אישיות כמיטב יכולתו.

הגרד"ח נפגש בשבועות האחרונים עם צוות הישיבה והוא הבהיר כי הוא אינו רואה בכך 'תפקיד של כבוד', אלא ההיפך – ברצונו להתמסר לכל בחור ולהשקיע בו את מיטב כוחותיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר