ההסכם ההיסטורי • האזינו

הסיפוח נדחה: נתניהו עונה על השאלות הקשות

לאחר ההסכם ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות. נתניהו מתראיין היום לראשונה ומסביר על פרטי ההסכם, מי סייע, מי היה שותף וגם: האם הסיפוח ירד מהפרק? האזינו (אקטואליה)

נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90. הקלטה: באדיבות, וילנסקי וברדוגו בגל"צ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הידוע כ"קמצן" בראיונות, העניק היום (ראשון), ראיון ראשון, לצמד המגישים של גלי צה"ל, יעקב ברדוגו וירון וילנסקי וסיפק כותרות על הסיפוח ועל הסכמי הנורמליזציה עם מדינות ערב.

בפתח דבריו, דיבר נתניהו על ההסכם ההיסטורי בהסדרת היחסים עם איחוד האמירויות ואמר: "העובדה שיכולתי להביא הסכם היסטורי לעם ישראל שפורץ את הרעיון שאנחנו צריכים לוותר על שטח, לסגת משטחים, לעקור ישובים - את זה שברנו, את הדוקטרינה המסוכנת כל כך לקיום שלנו".

נתניהו, אף חשף על מדינות נוספות שיצטרפו בקרוב ואמר: "לפני כחצי שנה שנפגשתי עם נשיא סודן, לפני שנה וחצי נפגשתי עם שישה שרי חוץ ונציגים בכירים של שש מדינות ערביות בגלוי בוורשה, לפני שנתיים כשהייתי בביקור רשמי בעומאן, אלה רק חלק מהדברים, יש עוד הרבה פגישות שאני לא יכול לפרט. המעגל יתרחב, והסכר נפרץ".

נתניהו הרחיב על הגורמים שהיו מעורבים בהסכם ואמר: "מי שידע על ההסכם הוא קודם כל הנשיא טראמפ, השייח מוחמד בן זאיד ואני, והשגריר שלנו בוושינגטון, רון דרמר שעשה עבודה מצוינת מול השגריר שלהם".

על השאלה האם לישראל תהיה נוכחות ביטחונית במפרץ מול איראן, השיב נתניהו: "אני חושב שכל מדינות האזור, כולן יודעות, שאני מחויב לעצור את הגרעין האיראני, ושאני מוביל מדיניות של התנגדות אקטיבית".

נתניהו מציג את ההסכם ההיסטורי עם איחוד האמירויות (לע"מ)

לגבי החלת הריבונות שנדחתה והזעם בקרב מצביעי הימין בעקבות הביטול, אמר נתניהו: "זה לא שמישהו נתן לי ברירה - או שלום עם איחוד האמירויות או ריבונות. האמריקנים ביקשו להשהות את הריבונות, אבל היא לא הוצאה מתוכנית טראמפ".

לגבי השאלה האם אנו בדרך לבחירות רביעיות השיב נתניהו: "אני מניח שזאת לא ממשלה אידיאלית, לפעמים אני מוצא ממשלה שפועלת נגד הממשלה, אני מניח שאם לא הייתה הקורונה, הדבר הזה היה מתפרק".

על הטרור בעזה, ועל השאלה האם ישראל חוזרת למדיניות הסיכולים הממוקדים, השיב: "נעשה כל מה שצריך כדי להחזיר את השקט, אני מציע להם לזכור את מה שהיה רק לפני זמן לא רב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר