בתי הכנסת יצומצמו

כמו בפסח: בתכנון; להטיל הסגר ב'חגי תשרי'

לאור פתיחת הלימודים במוסדות החינוך, והעלייה הצפויה בתחלואה בישראל. פרויקטור הקורונה, שוקל להמליץ, כי בחגי תשרי יוטלו את אותן ההגבלות שהוטלו בחג פסח האחרון (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
סגר (צילום: Nati Shohat/Flash90)

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, החליט כי יש לשנות גישה, ועל פי ההמלצה שלו, יש להטיל סגר משמעותי בחגי תשרי הקורובים, כדי להוריד את התחלואה.

גמזו, נכנס לתפקיד הפרויקטור בגישה של אנטי סגר, שינה ככל הנראה את דעתו וכעת הוא בעד סגר, כך מדווחים הערב (שני), ב'חדשות 12'.

על פי הדיווח, גמזו הבין שיהיה קושי מעשי להוריד את נתוני התחלואה בעזרת הכלים הקיימים כיום, ולכן יהיה צורך בהגבלות משמעותיות יותר.

השינוי בדעתו, הגיע ככל הנראה, בשל פתיחת שנת הלימודים בבתי הספר ובגנים, החזרה ללימודים מלאים בישיבות, חגי תשרי וההתקהלויות הצפויות.

הסגר על בני ברק - בחג הפסח (מוטי גרין)

על פי הפרסום, כבר ביום חמישי הקרוב, גמזו ושר הבריאות אדלשטיין יציעו בפני קבינט הקורונה את ההגבלות שהם חושבים להטיל בחגים.

בין ההמלצות, צמצום ההתקהלויות בבתי הכנסת בחגים, סגירת בתי מלון ואטרקציות תיירותיות בחודש החגים, הגבלות תנועה בימי החגים בדומה לסגר פסח בחן הערים, ויש אף מחשבה להחזיר את מגבלת ה-100 המטרים, והמלצה לקיום ארוחות חג במסגרת המשפחה הגרעינית בלבד

פרופסור גמזו התייעץ עם אנשי כלכלה בכירים לגבי מועד הטלת המגבלות. אלה המליצו לו לנסות ולדחות את הצעדים הללו כמה שיותר לתקופת החגים שבה ממילא הפעילות הכלכלית מצומצמת יותר - זאת ע"מ למנוע פגיעה נרחבת יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר