פרסום ראשון

ישיבת ארחות תורה הודיעה לאברכים: "תמצאו מקום אחר ללמוד"

מאות האברכים שמקום לימודם קבוע בהיכל ישיבת ארחות תורה, קיבלו הודעה מהנהלת המוסדות לפיה ייאלצו לחפש להם מקום לימודים חליפי, בשביל לשמור על הבחורים שבקפסולות' (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ישיבת אורחות תורה. ארכיון (צילום: מוטי גרין)

פרסום ראשון: ההתמודדות עם סכנות נגיף הקורונה הובילה את הנהלת ישיבת ארחות תורה להחלטה לא קלה עבור מאות אברכי הישיבה. אלו קיבלו אמש (שני) הודעה, כי עליהם למצוא לעצמם מקום אחר בו ילמדו.

בשל הצורך באכלוס כלל בחורי הישיבה במתחם, על פי 'מתווה הקפסולות' הדורש סטריליות מהעולם החיצון, הודיעה הנהלת המוסדות למאות האברכים כי ב'זמן אלול' שבפתח הם לא יוכלו כתמיד להגיע ללמוד בין כותלי הישיבה.

בהודעה שהעביר להם משגיח הישיבה הגה"צ רבי חזקיהו מישקובסקי הוסבר: "אברכים לא יוכלו להגיע לישיבה, כי הם נמצאים בבתים ולא יכולים להיות בקפסולות. אז שימצאו מקום אחר ללמוד - גם אלה שלמדו עם בחורים".

כזכור, בהודעה שמסר אתמול המשגיח נאמר, כי בחורים שבאים לישיבה מתחייבים שלא לצאת מפתח המקום עד לאחר יום כיפור; סוף ה'זמן'.

"הישיבה כולה, משיעור א' ועד למעלה מהם, מתכנסים בזמן בישיבה, ביום רביעי בשעה 5, יום כיפור קטן", פתח המשגיח את הודעתו הקודמת. "צריכים לדעת, שאנחנו נשמעים להוראות של משרד הבריאות. בסוף הזמן נדבקו הרבה יחסית. חייבים להישמר".

בחורים יוצאים מ'קפסולות' בסוף זמן קיץ. אילוסטרציה (צילום: רשת העיתונאים רוטרניק)

הרב מישקובסקי הוסיף: "הישיבה תתנהל על פי מתכונת הקפסולות, כך שמי שבא - נכנס ב'יום כיפור קטן' (ערב ראש חודש. א.ר.) ויוצא ביום כיפור גדול... כל כניסה לבית, לחתונות או לבר מצוות תהיה 'חב לאחריני', ולא תהיה סליחה על זה".

"מי שיימצא תחת קורת גג אחרת - יהיה חייב לחזור הביתה ולעבור למקום אחר. מאוד מבקשים גם שאסור להתפלל בבתי כנסת מחוץ לישיבה, הכל בין כותלי הישיבה", סיים אז המשגיח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר