דבריו החריגים של האדמו"ר

"צדיק גוזר והקב"ה מקיים": ההתבטאות האחרונה של הרבי

דבריו הפומביים האחרונים של האדמו"ר מסאדיגורה זצוק"ל, כפי שנאמרו לאחר פטירת בעל התפילה מנגיף הקורונה, מעוררים התרגשות עזה בקרב קהל החסידים • 'כיכר השבת' עם כל הפרטים (אנ"ש)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: שלומי טריכטר)

כשבוע ימים לפני הסתלקות האדמו"ר מסאדיגורה לגנזי מרומים, נפטר אחד מחשובי החסידות ומי שהיה הבעל תפילה בימים הנוראים, הרה"ח רבי צבי הלוי.

ר' הרש'ל, כפי שכונה בחיבה על ידי החסידים, נדבק בנגיף הקורונה למרות שהקפיד מאוד על ההנחיות, ואושפז במצב קשה בבית הרפואה - שם החזיר את נשמתו לבוראה ללא שסבל כלל ממחלות רקע.

ימים ספורים לאחר הסתלקותו, נשא האדמו"ר מסאדיגורה דברים לציבור - דברים שבמבט לאחור, הפכו למעין המילים הפומביות האחרונות של הרבי, לפני הסתלקותו.

"צדיק גוזר והקדוש ברוך הוא מקיים", התבטא האדמו"ר זצוק"ל. "אנו גוזרים כאן שיהיה כבר טוב לבני ישראל, אולם עלינו לפעול את הנדרש מאתנו".

הרבי ב'ריקוד שמות הקודש' (צילום: ללא קרדיט)

האדמו"ר קרא לחסידים להתעורר עם כוחות הנפש בכל העניינים, בתחילה בעבודת התפילה, "שהתפילה תהיה בהתעוררות ראויה ובהתלהבות גדולה".

התבטאות חריגה זו, כי הוא גוזר שיהיה כבר טוב לעם ישראל, אמר האדמו"ר בט"ו באב, ימים ספורים בלבד לפני הסתלקותו לגנזי מרומים.

הדברים, שפורסמו מחדש בקרב קהל החסידים ביממה האחרונה, עם מלאות ימי האבל והשבעה על הסתלקות הרבי, עוררו התרגשות רבה והתעוררות מחודשת להתחזק בעבודה שבלב, זו תפילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר