זה לא נגמר במחיר הדירה

ההוצאות שיש לקחת בחשבון ברכישת דירה

רכישת דירה היא אחת ההשקעות הגדולות ביותר אשר תעשו בימי חייכם. הרכישה חייבת להתבצע באופן זהיר, תוך חישוב מדויק שיוודא את יכולתכם לעמוד בהחזרים. רבים עושים את הטעות ומתרכזים ביכולתם לעמוד בהחזרי המשכנתא, ובדרך מתעלמים מהוצאות אחרות רבות מספור. במאמר זה נדון בהוצאות הללו אשר נוטים לשכוח, למרות שיש להן השפעה גדולה על מחיר הדירה (כלכלה נכונה, מקודם)

אילוסטרציה (צילום: pexels)

הזמנת שמאי והעסקת עורך דין

לקראת רכישת הדירה הנכספת ויציאתכם לדרך חדשה של בעלות על בית המגורים שלכם, יהיה עליכם לוודא שהדירה אשר אתם רוכשים עומדת בציפיותיכם. כדי לעשות זאת, יש צורך בעין של בעל מקצוע בעל מומחיות בנושא, אשר יידע לבחון היבטים שונים הקשורים למצב הדירה והאזור, ולהשליך מנתונים אלו על ערכה הכספי של הדירה. בעל מקצוע זה הוא שמאי.

הזמנת שמאי להעריך את הדירה שתרכשו, היא צעד בסיסי. לעיתים קרובות יהיה זה אפילו חלק ממערך הדרישות של הבנק בדרך להענקת המשכנתא, כדי לוודא שהדירה יכולה להוות משקל נגד לסכום ההלוואה המוענקת לכם.

נוסף על שירותי שמאי, כדאי מאוד שתערבו עורך דין בעל ידע בדיני חוזים בהליך הרכישה. עורך דין יוכל לבדוק את החוזים אשר תחתמו עם הבנקים, במטרה לוודא שהתנאים הרשומים בהם עומדים בציפיותיכם, בדרישות החוק, ובנוהג במקרים דומים.

הזמנת שני בעלי המקצוע הללו דורשת השקעה של סכומים נכבדים, שיש לקחת בחשבון כחלק אינטגרלי מכל חישוב בעזרת מחשבון משכנתא.

מס רכישה וביטוח משכנתא

מעבר להזמנת בעלי המקצוע אשר יעמדו לצידכם וידאגו לכך שתעשו עסקה טובה - גם עם הבנק שמעניק לכם את המשכנתא וגם עם מוכרי הדירה - עליכם לקחת בחשבון את ההוצאות הכרוכות במס הרכישה ובביטוח המשכנתא. ביטוח משכנתא הוא עוד אחת מהחובות אשר הבנק ידרוש מכם כתנאי למתן ההלוואה. הביטוח מבטיח שסכום הכסף אשר נותר לשלם יוחזר לבנק בשלמותו במקרה שאחד מרוכשי הדירה יאבד את פרנסתו. הביטוח אמנם בעל צד חיובי, ושומר על הדירה שרכשתם בעמל רב עבורכם, אך הוא כרוך בתשלום סכום חודשי לחברת הביטוח. יש לחשוב על סכום זה כחלק מהעלות החודשית הקבועה של תשלום המשכנתא. הסכום הולך וקטן עם השנים, כתלות ביתרת הסכום שנותר לכם לשלם לבנק.

שיפוץ הדירה והתאמה לצרכיכם

לאחר שסיימתם את רכישת הדירה, וקיבלתם לידיכם את הנכס, עדיין יש צורך בסכום כספי כדי להתאים אותו לצרכיכם. התאמת הבית לצרכים האישיים שלכם, כוללת בין השאר שינוי בחלוקת החדרים, בניית קירות גבס, ולעיתים קרובות גם החלפה מלאה של המטבח ושל חדר האמבטיה. שיפוץ הדירה אמנם יעניק לכם חוויית מגורים איכותית יותר, אך הוא כרוך בעלויות כספיות משמעותיות מאוד, המסתכמות בסכומים של עד מאות אלפי שקלים. חשוב מאוד לקחת את העלות של שיפוץ הדירה בחשבון בעת הרכישה, מאחר ולעיתים יש נטייה להתפעל מגודלו של הנכס וממחירו המשתלם, ולהתעלם לחלוטין מהצורך להשקיע בו לאחר שהוא יהיה ברשותכם.

רכישת ריהוט ומכשור חשמלי

הפרמטר האחרון שיש לקחת בחשבון במסגרת ההתחייבויות שלכם לתשלום המשכנתא לבנק, הוא הצורך לרהט את הדירה, ולהפוך אותה ממבנה ריק לבית. העלות הכוללת של הריהוט תלויה כמובן בצרכים שלכם, בכמות הנפשות במשפחה, ובדרישות שלכם מבחינת נוחות ואופנה. כדי לקבל תמונת מצב עדכנית על עלות הריהוט שתרכשו, כדאי מאוד להיכנס לאתרי אינטרנט ייעודיים של חנויות רהיטים כמו איקאה, ולנסות לעשות את החישוב. כדאי מאוד לכלול בחישוב זה גם את עלותם של מכשירי חשמל שונים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר