דרמה בסאדיגורה

צוואה? הרבנית והאחים חתמו: אלו יהיו שלושת האדמו"רים

כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', האחים האבלים על מות אביהם מסאדיגורה הגיעו להבנות על כהונת שלושה מהם כאדמו"רים • אחרי הדלפת הצוואה - התגובה: מכתב האמא ופסק הדיינים (אנ"ש)

שאול כהנא | כיכר השבת |
שלושת האדמו"רים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הדרמה בחצר הקודש סאדיגורה: בתגובה להדלפת הצוואה שכתב האדמו"ר זצוק"ל, מפרסמים כעת את מכתב האמא, חתימת כל הבנים, ופסק הלכה מגדולי הדיינים והפוסקים.

הדרמה בחסידות: סיקור נרחב

כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', האחים הגיעו ביניהם להבנות, יחד עם האמא, אשת חבר לאדמו"ר בעל ה'אבירי ים', כי שלושה מהבנים יכהנו בתואר האדמו"ר מסאדיגורה.

אך גורמים שונים, שדרשו לקיים את הצוואה כלשונה, מיהרו להדליף הערב את תוכנה, על מנת לקדם את ההכתרה הבלעדית של פע"ח, הרה"צ רבי יצחק יהושע העשיל לאדמו"ר מסאדיגורה.

בתגובה, פרסמו גורמים מהמחנה האחר בחסידות את המכתב עליו חתומים כל בני וחתני האדמו"ר זצוק"ל, עם ההסכמה לחלוקה לפי ערים. כאשר לצד האדמו"ר הצעיר, יכהן הבכור, פע"ח הרה"צ רבי מרדכי שלום יוסף פרידמן בירושלים, ופע"ח הרה"צ רבי אהרון דב בער יכהן בלונדון.

עוד פרסמו פסק הלכה עליו חתומים גדולי הדיינים והפוסקים: הרב מנדל שפרן, הרב אשר וייס, הרב נפתלי נוסבוים והרב מאיר הייזלר.

פסק ההלכה מגדולי הפוסקים

במכתב הם פוסקים כי לאחר העיון בנושא התארים ולאחר ששמעו את דעתה של הרבנית ודעת הבנים, "החלטתה הוא המסילה העולה בית אל לקיים רצון כבו"ק האדמו"ר זצוק"ל ומהלך הנכון והישר על פי תורה".

החלטת האמא
הסכמת הבנים

האחים כולם חתמו על מכתב ובו הם מצהירים כי כל ההחלטות נעשו יחד, "והערעורים בזה אינם אלא ממחרחרי ריב בעלמא".

"הננו מבקשים מכל אחד ואחד מכם לשמור עליהם בכל התוקף, ולהזהיר כי הפוגע בהם ח"ו הוא פורץ גדר ופוגע בכבוד אאמו"ר עט"ר כבו"ק מרן אדמו"ר זיע"א".

כזכור, ב'כיכר השבת' נחשף כי גורמים בחסידות טענו כי האח הצעיר, אותו ייעד האבא למלאות את מקומו, הסכים כי אחיו יכהנו אף הם באדמו"רות, אך יש מי שמסכל את המהלך - ודורש לקיים את הצוואה שיש בידי אחד מנגידי החסידות, כלשונה.

יש הטוענים כי מחלוקת על בניין מוסדות חסידות סאדיגורה בירושלים, מקום הנחשב לרווחי שכן חלקו מושכר לישיבה, ויש במקום גם מקווה ואולם, מעכב את ההסכם.

כעת, טענות אלו מקבלות אישוש לאור העובדה שכלל הבנים חתמו, יחד עם אימם הרבנית, על המכתב ולפיו הם מוכנים לכך שיכהנו שלושה אדמו"רים.

בכך, הדרמה בחסידות סאדיגורה מגיעה לשיאה: מצד אחד הצוואה, מצד שני פסק ההלכה והסכם הבנים - מה שככל הנראה יעכב שוב את מעמד ההכתרה, שכבר נדחה מההלוויה עד לסיום השבעה, ועד עכשיו טרם נקבע מועד חלופי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר