מצוקת עולם הישיבות

ח"כ אזולאי זעק בוועדה: 'אתם לא יכולים לפגוע בבנים שלי'

במהלך הסערה בדיון בוועדת הכספים על תקציב הישיבות ודחיית תקציב המדינה, נשא ח"כ ינון אזולאי נאום תקיף, בו סירב להתנצל על המאבק למען תקציב הישיבות: "זה בנפשינו, לא יעזור כלום" (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הנאום של ח"כ ינון אזולאי (צילום וידאו: ערוץ כנסת; תמונה: פלאש 90)

דיון סוער התקיים הבוקר (רביעי) בוועדת הכספים של הכנסת בהצעת החוק לדחיית תקציב המדינה במאה ימים, על רקע הבקשה, בין היתר, להתנות את החוק בשחרור תקציב של 400 מיליון לישיבות.

אלא שבעוד חלק מחברי הכנסת החרדים ניסו להעלים ככל האפשר ברמה התקשורתית את הדרישה התקציבית לישיבות, ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) נשא נאום חריף מדם ליבו וסירב להתנצל על הדרישה המדוברת.

"יש לי בנים בישיבות", פתח אזולאי, "הבנים בישיבות, החינוך שלהם לא פחות חשוב מהחינוך של הילדים שלכם. הילדים שלי גם צריכים לחיות. בגלל שהם לא עושים שביתות אתם לא מתייחסים אליהם".

עוד הוסיף חה"כ החרדי ואמר: "הם גם לא יעשו שביתות, הילדים האלה ילמדו גם בפת בלחם, אני ממשיך לשלם על הבן שלי בישיבה גם כשאין לימודים, זה בנפשינו ולא יעזור כלום, מגיע לנו את זה בזכות ולא בחסד".

"הישיבות זה עצם חיותינו זה מה שאנחנו מאמינים בו", הבהיר אזולאי, "אנחנו לא רואים את הילד שישה שבועות ומקבלים את זה באהבה ונילחם על זה כמו שאנחנו נלחמים על השכבות החלשות".

אזולאי טען כי אכפת לו מתקציבים לכל המגזרים ולא רק מתקציבי הישיבות: "נביא גם להיל"ה וגם לכולם אבל החינוך של הילדים שלנו חשוב לנו, אתם לא יכולים לפגוע בבנים שלי, בעולם התורה, זו מדינה יהודית, עולם התורה לא יכול בלי זה".

ח"כ מיקי לוי העיר כי "אנחנו טוענים שמגיע לכם". ואזולאי השיב: "לא נלחמנו שתקציב הישיבות יהיה בבסיס התקציב שלא נצטרך להיגרר ככה כל שנה".

כפי שדווח מוקדם יותר, הדיון בוועדת הכספים לעניין דחיית מועד אישור התקציב נעצר, ויחודש במידה והצדדים יגיעו להסכמה על תוספת תקציבית, שתאפשר את המשך הקיום של התוכניות השונות והקצאת התקציבים השונים שפעלו בשנת 2019, ואין מקור לתקצובן, נוכח ההתבססות על התקציב ההמשכי, בהם תקציב הישיבות והתקציב לתוכנית היל"ה.

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ יצחק פינדרוס הודיע כי הוועדה תאפשר רק שינוי לצורך גמישות תקציבית, במטרה להמשיך תקצוב שהיה קיים במהלך שנת 2019, זאת ללא שינויים נוספים בחוק: "נסיים את הדיון, נתכנס לשיחות עם משרד האוצר ומשרד המשפטים, עם שיתוף האופוזיציה, נגיע להסכמה, נכניס סעיף שייתן אפשרות לאוצר להמשיך את המצב הקיים, ולתוכניות קיימות לא להיסגר. ונחזור להתכנס, או היום או בראשון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר