צפו בנאום

אייכלר: "אנטישמים, למה נטפלים לישיבות"

יום לפני פתיחת זמן אלול, חבר הכנסת ישראל אייכלר, נלחם היום במליאת הכנסת על כבודם של בחורי הישיבות ואף קרא למסיתים נגד הבחורים - אנטישמיים • ויש גם משל (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אייכלר במליאה (צילום: Uri Lenz/FLASH90 וידאו: ערוץ כנסת)

יום לפני פתיחת זמן אלול, חבר הכנסת ישראל אייכלר, נלחם היום (רביעי) במליאת הכנסת על כבודם של בחורי הישיבות ואף קרא למסיתים נגד הבחורים - אנטישמיים.

בפתח דבריו, התייחס להאשמות נגד החרדים כביכול הם אשמים במצב הפוליטי ואמר: "ישנו דיון על 21 מיליארד שקלים שצריכים להעביר, בתוכו יש פחות מארבע מאות מיליון לבחורי הישיבות. בעולם היו קוראים להם סטודנטים תלמודיים, וכאן אומרים: אין לסטודנטים ויש לישיבות".

"חברי כנסת במדינת ישראל מאשימים: "אין כסף לעסקים, אין כסף למסעדות, אין כסף לאזרחים, רק לחרדים מעבירים כמה כסף שהם רוצים. כאילו החרדים לא נמנים על בעלי העסקים והאזרחים הקורסים, כאילו החרדים הם רק מרוויחים. היהודים באים – היהודים אשמים".

אייכלר לא הסתפק בכך ואף הוסיף משל: "הייתה מגפה ביער וכל החיות ישבו לחשבון נפש מדוע זה קרה. ישב האריה המלך בראש והגיע מולו הנמר והתוודה שטרף כבשה. אמר לו מלך החיות, זו לא עבירה עבורך, זה האוכל שלך. אין לך ברירה אחרת. וכך כל חיה וחיה התוודתה מה שעשתה, והאריה אמר לה שהיא בסדר".

"עד שהגיעה הכבשה הקטנה וסיפרה שהיה לה קר בלילה, אז לקחה קצת קש מהדיר כדי להתכסות. צעק כולם: הנה נמצאה האשמה במגפה".

"כאשר שמעתי", אמר אייכלר, "חבר כנסת עולה ומסית נגד תלמידי הישיבות שפותחים השבוע את זמן אלול בעזרת השם. ככה תמיד היה – האנטישמים האשימו את היהודים בכל הצרות בעולם".

לסיום אמר: "אני רוצה לברך את בחורי הישיבות שמתחילים השבוע ללמוד, מתוך הדחק, בפת לחם ומים לחץ, הם היהודי הנצחי, הם מבטיחים את עתיד עם ישראל לא רק עבור עצמם אלא עבור כל כלל ישראל. בזכותם נצח ישראל לא ישקר ועם ישראל חי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר