"איום חמור"

איסור השחיטה: יהודים אינם רצויים באירופה

לאור הדיון בערעור על איסור השחיטה הדתית בבלגיה, שנערך בבית המשפט האירופי לצדק בלוקסמבורג, שרת התפוצות ינקלביץ', בנאום במליאת הכנסת: 'איום על חופש הדת' (עולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: מתוך שידורי ערוץ כנסת)

לאור הדיון בערעור על איסור השחיטה הדתית בבלגיה, שנערך בבית המשפט האירופי לצדק בלוקסמבורג, השיבה היום (רביעי) במליאת הכנסת, שרת התפוצות, ח"כ עומר ינקלביץ', לשאילתא דחופה של ח"כ יוסף טייב בנושא "הצרת חופש הדת ליהודים במדינות אירופה, בתחום השחיטה הכשרה ומילת הבנים".

השרה ינקלביץ' אמרה בנאומה: "משרד התפוצות, האמון מטעם ממשלת ישראל על הקשר עם התפוצות והמאבק באנטישמיות בעולם, עוקב מזה מספר שנים אחר התופעה של קידום חקיקה כנגד שחיטה דתית ומילת בנים במדינות אירופה. המשרד רואה את התופעה כאיום חמור על חופש הדת של יהודים באירופה ועל החיים היהודיים באירופה בכלל".

"הניסיונות הללו מגיעים משתי קבוצות עיקריות: האחת, מפלגות לאומניות המנסות להגביל הגירה מוסלמית לאירופה באמצעות הטלת מגבלות על אורח החיים המוסלמי/יהודי דוגמת שחיטה דתית, אותה הם מציגים כגורמת סבל מיותר לחיה והטלת מגבלות על מילת בנים המוצגת כפגיעה בחסר ישע. במקרים אלה, הגם שהיהודים אינם המטרה הראשית של ניסיונות החקיקה הללו, מבחינת מקדמי החקיקה הם מטרה משנית אך לגיטימית".

"לקבוצה השנייה, משתייכים תומכי זכויות בעלי החיים, הרואים בשחיטה הכשרה גרימת סבל מיותר לחיה. ותומכי זכויות הילד הרואים במילה אקט דתי בלתי הפיך, ומבקשים לדחות אותה עד גיל ההסכמה".

השרה הוסיפה, "משרד התפוצות עוקב אחר התופעה בכללותה ונמצא בקשר שוטף עם הנהגת הקהילות, גורמי ממשל באירופה ובאיחוד האירופי, עם משרד החוץ האחראי לקשר עם מוסדות וממשלות האיחוד ועם משרדי ממשלה אחרים השותפים לטיפול בנושא על היבטיו השונים".

"בימים אלה, דן בלוקסמבורג בית המשפט האירופי לצדק, בערעור על איסור השחיטה הדתית בבלגיה. למדינת ישראל אין מעמד בדיון הזה כצד במשפט, אך יחד עם זאת, המשרד עוקב אחר פסיקתו ופועל ויפעל למול שלל הגורמים בהתאם להתפתחויות".

הרב פנחס גולדשמידט, נשיא וועידת רבני אירופה בירך על נאומה של השרה ואמר הערב: "אנחנו שמחים שממשלת ישראל סוף סוף אמרה את דברה בנושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר