חסימות וצינתוקים

שר התקשורת מכריז מלחמה על 'ועד הרבנים'

שר התקשורת, יועז הנדל, מכריז מלחמה על 'ועד הרבנים לענייני תקשורת' ומתכוון להתערב בחסימות המספרים ובצלצול-ניתוק: "אעדכן בקרוב במהלך הטיפול" (חדשות, ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר יועז הנדל (צילום: Flash90)

לאחר אין ספור תלונות מצד גורמים שונים, שר התקשורת, יועז הנדל, הודיע הערב (מוצ"ש) כי החליט להתערב בסוגיית חסימות המספרים של 'ועד הרבנים לענייני תקשורת'.

לדברי השר הנדל: "אחרי תקופת בדיקה ארוכה ושמיעת כל הצדדים (ביניהם מתלוננים רבים מקרב הציבור החרדי), קיבלתי החלטה להתערב בנושא החסימות השרירותיות של מספרים ותופעת הצלצול-ניתוק בקווים הכשרים של הציבור החרדי".

הנדל הודה לחבריו: "אני מודה לחברי, יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), וח"כ תהלה פרידמן (כחול לבן) שדחפו את הנושא והציעו מתווי פעולה".

"אעדכן בקרוב במהלך הטיפול", התחייב שר התקשורת.

כזכור, בחודש שעבר נחשף ב'כיכר השבת' כי מדינת ישראל, באמצעות רשות התאגידים, ביקשה מבית משפט המחוזי בירושלים, לפרק את עמותת 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת'. הסיבה לבקשה: פעולות העמותה, כך נטען, מתנהלות בניגוד לחוק ולמטרותיה המוצהרות.

במשרד המשפטים מציינים בבקשה, כי בין המשרד לוועדת הרבנים התקיימה תכתובת, שבסיומה הוגש לעמותה דו"ח ובמרכזו העברת פעילות וחלוקת רווחים.

במשרד המשפטים טענו, בין היתר, נגד הוועדה, כי "גם לעניין קבלת ההחלטות על חסימת מספרי טלפון שונים מהמשתמשים המחזיקים בפלאפונים כשרים, הסתפקה העמותה באמירה לפיה מדובר בחסימות הנעשות לפי הנחיית רבני ומנהיגי הציבור. העמותה לא הציגה אסמכתאות כלשהן לדיון במוסדות העמותה בדבר קיומן של חסימות כאמור או מדיניות שנקבעה על ידי ועד העמותה לעניין זה".

זאת ועוד: "בנסיבות אלו, עולה חשש כי החלטות מרכזיות ובעלות השלכה מהותית על פעילות העמותה, נעשו מבלי שהעניין נבחן כראוי על ידי מוסדות העמותה ומבלי שאלו נתנו את דעתם להשלכות שיש לצעד זה על פעילותה ולחלופות אפשריות. הדברים חמורים בעיקר מאחר ומדובר, כאמור, בהחלטות אשר אפשרו לגורמים פרטיים להפיק רווחים מנכסיה של העמותה. מצב דברים זה מצביע - למצער - על רשלנות משמעותית מצד חברי ועד מהעמותה בניהול ענייניה של העמותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר