בית הדין לענייני עבודה:

למנהלים זוטרים יש זכות להשתתף ולקחת חלק פעיל ביוזמת ההתארגנות במקום עבודתם

בית הדין הארצי לענייני עבודה דחה את עתירתה של עמותה תורנית וקבע כי ההסתדרות היא ארגון העובדים היציג של העמותה • ביה"ד: "לא מצאנו כל ממש בטענה המרכזית שהעלתה העמותה, אין חולק כי ועד הפעולה הוא ועד אותנטי וכי ניסיונות ההתארגנות לא נעשו מטעם ההנהלה או מטעם כל גורם חיצוני שאינו עובדי העמותה" (זכויות, מקודם)

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

בית הדין הארצי לענייני עבודה בראשות כבוד השופטת לאה גליקסמן, השופטת סיגל דוידוב-מוטולה והשופט אילן סופר, דחה את עתירת עמותה תורנית וקבע כי ההסתדרות הינה ארגון העובדים היציג בעמותה וכי למנהלים זוטרים יש מקום וזכות לקחת חלק פעיל בהתארגנות העובדים.

בית הדין דחה את ערעורה של העמותה והותיר את פסק דינו של בית הדין האזורי בירושלים בראשות השופטת יפה שטיין על כנו.

העמותה המדוברת, הינה עמותה חרדית שמטרתה הפצת ערכים יהודיים בקרב יהודי התפוצות, ועובדיה התאגדו לאחרונה בהסתדרות.

בערעור אשר הגישה, הלינה העמותה כי ההסתדרות אינה עומדת בתנאים הנדרשים בחוק לצורך הכרזת יציגות, שכן מספר העובדים שחתמו על טפסי ההצטרפות אינו עולה על שליש, וכן כי מנהלים זוטרים אינם רשאים לקחת חלק בהתארגנות במקום העבודה, בשל קיומה של חזקה שהם פועלים מטעם המעסיק.

כאמור, בית הדין הארצי דחה את טענות העותרת וקבע כי ההסתדרות עמדה בכל התחייבויותיה וכי היא ארגון העובדים היציג במקום. כמו כן קבע בית הדין כי "אין חולק כי ועד הפעולה הוא ועד אותנטי וכי ניסיונות ההתארגנות לא נעשו מטעם ההנהלה".

עוד הוסיף בית המשפט כי "תכליתה של הלכת פלאפון (בינואר 2013, על רקע סכסוך עבודה בפלאפון, קבע ביה"ד הלכה עקרונית אשר לפיה למעסיק אסור להביע עמדה בעניין התאגדות ראשונית של עובדיו בכל צורה שהיא), היא למנוע השפעה פסולה של המעסיק בין באופן ישיר ובין באמצעות מי מטעמו על מימושה האפקטיבי של זכות ההתארגנות של העובדים במקום העבודה. עת העובדים, לרבות עובדים בדרג ביניים, פועלים מכוח עצמם מדובר בשיח של עובדים "בינם לבין עצמם'", בלשון הלכת פלאפון, ובשיח זה לעובדים בדרג הביניים יש מקום וזכות להשתתף וזאת במסגרת מימוש זכותם להתארגן ולקחת חלק פעיל ביוזמת ההתארגנות".

ההסתדרות יוצגה בהליך על ידי עו"ד גלי שטיינברג, ראש תחום בכיר מרחבים בלשכה המשפטית לאיגוד מקצועי בהסתדרות ועו"ד ירון סיני, מהלשכה המשפטית לאיגוד מקצועי בהסתדרות במרחב ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר