"לא מתאים לאופי השכונה"

הסערה הבאה בי-ם? תושבי בקעה; "לא רוצים פה ישיבה"

ישיבת חברון החדשה, השייכת לפלג הירושלמי, פתחה את זמן אלול, במבנה של הסוכנות בשכונת בקעה בירושלים. התושבים במקום מתנגדים ופותחים במאבק נגד התחרדות השכונה (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ישיבת חברון בבקעה (צילום: תושבי השכונה)

האם השכונה הירושלמית השלווה - 'בקעה', צפויה להפוך בקרוב לזירת קרב מדממת בין הציבור החרדי לציבור הדת"ל והחילוני בעיר ירושלים? בימים אלו ניטש מאבק עז בין התושבים לישיבת חברון חדשה שעברה לשכונה בתחילת זמן אלול.

בשכונה הירושלמית הציורית - בקעה, יש רחוב שקט - רחוב גד, מדובר ברחוב הולנדי ללא מוצא, שבין כך יש בעיות חניה חמורות במקום.

במשך למעלה מ-60 שנה היה במקום אולפנת עציון ששייכת לסוכנות היהודית והעתיקה את מקומה ומספר יזמים רכשו את המבנים הישנים של האולפנה.

לפני שבועות ספורים, החליטו היזמים להשכיר את המקום לישיבת חברון החדשה, השייכת לפלג הירושלמי ולעוד תלמוד תורה השייך לזרם הממ"ח.

התושבים ברחוב גד, מספרים ל'כיכר השבת': "אנחנו קנינו בית ברחוב הזה בידיעה שלא יוקמו כאן מבני ציבור, בשל המצוקה וחוסר הניידות ברחוב".

"כניסה של ישיבה של הפלג הליטאי הקיצוני, ות"ת חרדי, ברחובות צרים, פקוקים ועמוסים בשעות העומס של הגעה ופיזור תלמידים, של מוסדות החינוך הרבים הקיימים באזור, כמוה כתקיעת אצבע בעין לתושבי שכונה שלמה, של אנשים שקטים, סובלניים, המתמודדים גם היום עם בעיות תנועה קשות".

התושבים מסבירים עוד, כי "כיום, לפחות המוסדות הדתיים והחילוניים, קשורים לתושבי השכונה, כאן מדובר בפלישה זרה ואלימה".

תושב נוסף הסביר: "מיקמו בלב השכונה ישיבה של הפלג הירושלמי. בלי תיאום, בניגוד לייעוד הקרקע, תוך חסימת גישה לבית כנסת דתי-לאומי קיים, והשלכת ציוד ברחוב. אברכים מתגנבים בחשיכה, באישון לילה. לא נשקוט ונמנע בכל דרך את הקמת הישיבה במיקום הזה, בו היא נטע זר. ממש כמו שלא הייתי מקדם פתיחה של קולנוע בסנהדריה".
הערב (ראשון), התקיימה שיחת זום בין תושבי השכונה כהתארגנות למאבק בישיבה, "אנחנו לא מעוניינים במוסד החרדי הזה, זה לא מתאים לאופי השכונה נקודה. אנחנו סומכים על עיריית ירושלים, שכבר היום שלחה פקח שתראה מה קורה ואנחנו פותחים וועד פעולה שילחם בכניסת הישיבה לשכונה", אמרו התושבים.

מנגד, גורמים המקורבים לישיבת חברון החדשה, מסבירים ל'כיכר השבת': "אין לנו מושג למה הרדיפה נגדנו, במשך שנים ארוכות היינו בלב השכונה החילונית - בית הכרם ושמרנו על יחסי שכנות מצוינים עם השכנים החילונים, הם בכלל לא הרגישו אותנו, לכן לא ברור מה התושבים רוצים מאיתנו? שכרנו את המקום טבין ותקילין, לא גנבנו מאף אחד ואנחנו משלמים על המבנה כמו כל אחד אחר שהיה לוקח זאת".

עסקן ירושלמי בכיר, מסביר ל'כיכר השבת': "יהיה מעניין לעקוב אחרי הפרשיה הזו, עד היום בשכונת בקעה לא הייתה דריסת רגל חרדית, כעת כשזה קורה, הם מנצלים את העבודה שמדובר בפלג הירושלמי ומנסים להתסיס נגדם ולא נגד החרדים, יש פה אסטרטגיה וחשיבה נכונה, אך לא בטוח שזה יעבוד ברגע שיבינו שמדובר ברדיפה אחרי החרדים - הם פשוט לא רוצים "דוסים" ולא משנה להם מי הם הדוסים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר