סמכו על העסקן

בחורים הגיעו ללמוד בישראל והוחזרו ללונדון

בחורים שהגיעו מלונדון ללמוד בישיבה חסידית בישראל, הגיעו ללא כל האישורים הנדרשים תוך שהם מסתמכים על הבטחה שקיבלו מעסקן. בנתב"ג, הועלו על מטוס חזרה ללונדון (בארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
נתב"ג בקורונה, אילוסטרציה (צילום: Flash90)

שני בחורים חסידיים שנחתו אתמול (ראשון) בנמל התעופה בן גוריון, אולצו לשוב ללונדון בהוראה ישירה של הרשויות, במקום להגיע אל הישיבה, כפי שתכננו.

לדברי קרוב משפחה של אחד הבחורים, לשניים לא הותר להיכנס לישראל בשל העובדה כי לא היה ברשותם את האישורים המתאימים בכל מה שקשור לנגיף הקורונה, מה שגרם לכך שכשעה לאחר הנחיתה, הם הועלו לטיסה חלופית שעשתה דרכה ללונדון.

עוד הוא מספר כי הבחורים נעזרו בשירותיו של עסקן מוכר בלונדון שהבטיח להם כי האישור המיוחל צפוי להתקבל אתמול. הם סמכו על דבריו, ובעקבות כך הם הזמינו כרטיסי טיסה לישראל מתוך מחשבה כי האישורים סודרו.

בנוסף, לטענתו הוא שמע מאחד הבחורים כי היחס שקיבל בנתב"ג היה מזלזל ובוטה מצד אנשי רשות האוכלוסין שבחרו שלא להמתין לעורך דין שעשה דרכו באותה שעה לנתב"ג על מנת לסייע להם, והתעקשו לשלוח את הבחורים באופן מיידי חזרה לארצם למרות תחנוניהם להמתין לעורך דינם.

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה לפניית 'כיכר השבת' כי מבדיקה עולה כי אמש בשעות אחר הצהריים נחתו שני אזרחים זרים מלונדון אשר הגיעו ללא אישור מוקדם, בניגוד מוחלט לכללי המדינה מזה כחצי שנה, אשר נקבעו עם פרוץ הקורונה.

עוד נמסר כי הנושא פורסם בכל כלי תקשורת אפשרי, לרבות ב'כיכר השבת' לפיו אדם המבקש לבצע עלייה לישראל נדרש לעשות את התהליך בדרך המקובלת, באמצעות הסוכנות היהודית, ולא באמצעות הצבת עובדות לרשויות תוך עקיפת כל הכללים והנהלים, וכי כי המטוס עוכב בחזרתו ללונדון, כיוון שלא הסכימו לעלות חזרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר