הפילוג בסאטמר

אנשיו של ראש הישיבה הרב מייזליש תוקפים את 'הוועד העליון'

המכתב החריף של אנשי 'הוועד העליון' בחסידות סאטמר נגד ראש הישיבה הגאון רבי חיים צבי מייזליש, לא עובר בשתיקה; מקורביו לא חוסכים מלים קשות, בהקשר לפילוג בבני ברק (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
בית המדרש סאטמר בבני ברק. (צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם) (צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

ימים ספורים לאחר פרסום מכתב המחאה החריף של אנשי הוועד העליון בחסידות סאטמר בעקבות הגעתו של ראש הישיבה הגאון רבי חיים צבי מייזליש לבית המדרש המרכזי בשיכון החסידות בבני ברק, יוצאים אנשיו במכתב תשובה חריף, בו הם מאשימים את חברי הוועד בביזוי ראש הישיבה, בהוצאת שם רע, ובכתיבת שקרים ודברי בלע נגד חברי הקהילה.

"נאלמנו דומיה וכאבינו נעכר", הם כותבים, "כשראינו בחוצות עלה נידף החתום על ידיכם, ובטוחים אנו שהמכתב ככתבו וכלשונו לא נכתב בכתב ידכם כלל, רק נכתב כאילו על פי דבריכם ובהסכמתכם על ידי איזה לבלר איש רע מעללים המשתלח בלשונו בשאט נפש ומוציא דבה הוא כסיל, אבל לצערנו ולבושתנו נתפסתם גם אתם הקצינים שבעם בעוון הנורא של עלבון וחילול כבוד קהילתינו הקדושה וכבוד התורה".

עוד כותבים מקורבי הגרח"צ מייזליש, כי הטענה של חברי הוועד שהוא לא עמד במילתו במסגרת 'זכרון הדברים' עליהם התבקש לחתום, כלל אינה נכונה, משום שמלכתחילה הוא התבקש על ידי שניים מחברי הוועד לחתום רק לתקופה של ארבעה שבועות, כאשר בנוסף הובטח לו שסעיפי זכרון הדברים עליהם חתם לא יודלפו לציבור הרחב, כאשר בפועל קרה בדיוק ההיפך עם פרסום זכרון הדברים בסוף השבוע.

מהומות בבית המדרש בבני ברק. ארכיון (באדיבות המצלם)

על הטענה של חברי הוועד בדבר הגעתו של ראש הישיבה לבית המדרש המרכזי בניגוד למה שהוסכם, הם כותבים כי "גם אתם נוכחתם לדעת כשהייתם פה בארצנו, כי רוב רובם של החסידים שכבוד האדמו"ר יקר וקדוש בעיניהם, אינם מקבלים את הלשון הרע והרכילות ושאר פטפוטי דברים נגד ראש הישיבה".

"הם מבקשים מזה עידן ועידנים שראש הישיבה יתפלל בבית המדרש הגדול, משום שמאז שאש המחלוקת לחלק יצאת, הידלדלו מאוד מספר המתפללים, שהלכו וחיפשו לעצמם מקום מחסה בשאר בתי כנסיות, כאשר בשבת האחרונה, לראשונה מאז פרוץ המחלוקת הם חזרו לבית המדרש בשקט ובשלווה".

לסיום, מגלים אנשי ראש הישיבה, כי דבר המכתב החריף של אנשי הוועד שפורסם בסוף השבוע לא הגיע כלל לידיעתו, "כדי לא לצערו ולגרום לו עגמת נפש", כדבריהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר