בשל התבטאות נתניהו

סדק בשלום? האמירים ביטלו פגישה עם ישראל

הסכם השלום המתגבש בין איחוד האמירויות לישראל בתיווך ארה"ב נתקל בקשיים? פגישה שהייתה מתוכננת ביום שישי בין ישראל, ארה"ב והאמירים בוטלה בשל דבריו של נתניהו (עולם)

נתניהו עם פומפאו, היום (צילום: לע"מ)

הסכם השלום המתגבש בין איחוד האמירויות לישראל בתיווך ארה"ב נתקל בקשיים? לפי הדיווח ב'וואלה', האמירים ביטלו פגישה מתוכננת עם ישראל וארה"ב, שהייתה אמורה להתקיים בשישי הקרוב. וזאת בשל התבטאויות של ראש הממשלה נתניהו.

על פי הדיווח, הרקע לכעס של איחוד האמירויות נעוץ בעקבות התבטאויות של ראש הממשלה נתניהו בנוגע למכירת מטוסי F-35 לידי איחוד האמירויות.

הפגישה המשולשת, הייתה אמורה להיות חגיגית וכל הצדדים אישרו את קיומה של הפגישה וניהלו מגעים על הפרטים - אלא שאז הודיעו נציגי איחוד האמירויות לשגרירה האמריקנית ולבית הלבן כי הפגישה מבוטלת עד הודעה חדשה. כאמור בשל דברי נתניהו.

נתניהו ופומפאו נפגשו היום ודיברו על הסכם השלום: "מה שקרה הוא היסטורי"

כזכור, ראש הממשלה התבטא כמה פעמים נגד עסקת הנשק, לאחר שבימים האחרונים, פורסם בידיעות אחרונות כי היא חלק מתהליך השלום.

וכך הוא אמר: "הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות לא כלל שום הסכמה של ישראל לעסקת נשק כלשהי בין ארה"ב לאיחוד האמירויות".

"מלכתחילה, התנגדתי למכירת F35 וכלי נשק מתקדמים אחרים למדינות כלשהן במזרח התיכון, כולל למדינות ערביות שעושות שלום עם מדינת ישראל".

"הבעתי עמדה עקבית זו פעם אחר פעם בפני הממשל האמריקני והיא לא השתנתה. ההתנגדות העקבית למכירת מטוסי F35 קיבלה משנה תוקף בתאריך ה-2 ביוני לאחר שראש המל"ל שוחח לבקשת רה"מ עם מפקד חיל האוויר האלוף נורקין".

"הסכם השלום עם איחוד האמירויות לא כולל שום סעיף בנדון, וארה"ב הבהירה לישראל שהיא תקפיד תמיד לשמור על היתרון האיכותי של ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר