גמזו ממשיך להתנגד

ראש הממשלה נתניהו יכנס דיון להכריע על הטיסות לאומן

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי לכנס במהלך היום דיון נוסף בנושא הטיסות לאומן בראש השנה ולקבל החלטה • השרים החרדים לוחצים להגיע להסכמות, פרופסור רוני גמזו מתנגד נחרצות (עולם)

דוד הכהן | כיכר השבת |
נתניהו והגר"ש ארוש (צילום: אשר אוחיון)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ייכנס היום (שלישי) דיון נוסף בנושא הטיסות לציון רבי נחמן באומן בימי ראש השנה. נתניהו צפוי להכריע במהלך היום האם לקבל את מתווה חסידות ברסלב, מתווה אליו מתנגד בתוקף פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו.

השרים החרדים, אריה דרעי ויעקב ליצמן, לוחצים על ראש הממשלה להגיע להסכמות עם חסידות ברסלב ולא לקבל את המלצת גמזו לאסור לחלוטין את הטיסות לרבי נחמן. ליצמן חזר אמש על התבטאותו כי גמזו צריך להתפטר מתפקידו בשל המכתב ששיגר לנשיא אוקראינה: "ממתי פקיד שולח מכתב לנשיא, אם זה היה פקיד שלי הוא היה מפוטר מיד", אמר ליצמן.

השר אריה דרעי אמר אמש: "ישנם חסידי ברסלב שמסרו נפשם בתקופות קשות יותר בכדי להגיע לציון רבי נחמן - צריך להגיע למתווה שייתן לאותם אנשים את האפשרות לחזור מאומן עם שמירה על ההנחיות".

רוני גמזו. גם אם תלגלג, אומן זו לא מסיבה // ישי כהן

גמזו מצידו ממשיך להתנגד לטיסות לאומן ובתדרוך לתקשורת החרדית התבטא: "אני יודע שלא אהבו את ההחלטה בקשר לאומן, אבל הביאו אותי כדי לשמור על הרפואה. זה התפקיד שלי. צריך למנוע את הטיסות לאומן וצריכים בשנה הזו להתאים את החיים שלנו. אולי זה מכעיס, אבל אני עושה את זה רק בשם שמירת החיים".

"אני יודע שאומן הוא חג קדוש... לאלו שמגיעים לשם, אך החובה עלי היא לשמור על הנפשות. זה לא רק אדם אחד מול עצמו, זה אדם מול חברו ומשפחתו. יש שם כבר עכשיו 2000, ויהיו כאלו שיטוסו בדרכים אחרות. אבל כמויות של רכבת אווירית זה מסכן את האנשים והמתפללים".

על כינויו את העליה לאומן כ'מסיבה' סיפק גמזו סוג של התנצלות: "יכול להיות שהייתי צריך לבחור מילה אחרת. אני לא מכחיש שהמאמינים רואים בזה מסגרת של אירוע מאוד קדוש. אבל גם אם מישהו רוצה לשמור על הכללים שם - הוא לא יכול להצליח. ‬‫אולי זו לא מסיבה, אבל כן יש שם סעודות והן מסכנות. אני לא מבין איך מתעלמים מזה".

גמזו אף התייחס למכתב ששיגר לנשיא אוקראינה, בו הזהיר אותו כי החסידים שיגיעו לאומן עלולים להדביק בקורונה את המקומיים, והתנצל: "יכול להיות שיש שם כמה משפטים שלא היו אמורים להיאמר, אבל זו המחויבות שלי לבוא עם האמת לכל מי שמקבל החלטות. הטילו עלי את האחריות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר