כל הפרטים

חשיפה: בחירתם של רבני הערים יצאה לדרך

תל אביב, הרצליה, שדרות, רמת גן וכפר סבא. אלו רק חלק מהערים בהן מבקש השר לשירותי דת, יעקב אביטן, לפתוח בהליך בחירת רב העיר ולמנות יו"ר לוועדת הבחירות (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
בחירת רבנים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אחרי מה שנחשב לכישלון של השנים האחרונות, השר לשירותי דת, יעקב אביטן, שנכנס בחודשים האחרונים לתפקידו, החל להתניע את הליך בחירת רבני הערים וזה לאחר שנחשף כי בעשרות ערים לא מכהנים רבנים ראשיים.

ל"כיכר השבת" נודע כי השר אביטן פנה בימים האחרונים לרבנים הראשיים, הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, וביקש להתייעץ בעניין מינוי יושבי ראש לוועדות הבחירות בערים שונות.

מהמסמך של אביטן ניתן להסיק כי בכוונת המשרד לשירותי דת לצאת לדרך בבחירת רבנים בלמעלה מעשרה ערים. יצוין כי בחירת רב ראשי לירושלים לא עומדת, בשלב זה, על הפרק.

המכתב נשלח לרבנים הראשיים עם העתק לדוד עמר, יועצו של השר אביטן לנושא מינוי רבני ערים ודיינים המכהן בתפקיד עוד מימיו של השר דוד אזולאי ז"ל.

ל"כיכר השבת" נודע כי העיר המרכזית בה מתכוון אביטן לפתוח בהליך בחירות היא העיר תל אביב, שם הוא מבקש למנות את הגאון רבי יצחק זר, אב"ד בירושלים, לתפקיד יו"ר ועדת הבחירות.

המועמדים המובילים לתפקיד רב העיר תל אביב הם חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי דוד יוסף, רבה של באר שבע, הגאון רבי יהודה דרעי וראב"ד תל אביב, הגאון רבי זבדיה כהן.

השר לשירותי דת בהתייחסות למינוי רבני ערים

כמו כן, בעיר רמת גן מבקש אביטן למנות את הרב ישראל יפרח ליו"ר ועדת הבחירות. כך גם במועצה המקומית אליכין ובמועצה המקומית בני עייש ומצפה רמון.

שר הדתות עדכן כי בכוונתו למנות את הרב יצחק זר ליו"ר ועדת הבחירות בערים: שדרות, גן יבנה, בני עייש, יהוד,

בהוד השרון מבקש אביטן למנות את הגאון רבי יצחק אלמליח כיו"ר ועדת הבחירות, כך גם בכפר סבא, ראש העין, הרצליה וברמת השרון.

ליו"ר ועדת הבחירות בעיר קריית מלאכי ובמועצה המקומית מטולה, מבקש שר הדתות למנות את הרב אליהו היישריק.

כזכור, בראיון באולפן 'כיכר השבת' התבטא השר אביטן: "כמי שבא מעולם הרבנות - אין לו ולא תהיה לו זכות מאשר למנות כמה שיותר לדאוג שיהיו רבנים. מי שאומר את זה הוא מבקר המדינה. זה התפקיד שלנו".

לדבריו: "אני רוצה לדאוג לעולם הרבנות. כבר החתמתי ברשומות כמעט שלושים ערים, לא עשרים. יש ערים שנמצאים בהליך. לא כל דבר טוב לדבר עליו". אביטן חשף כי זו גם ההוראה שקיבל ממועצת חכמי התורה.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', בשנים האחרונות נוספו עשרות ערים לרשימת הערים בהן לא מכהן רב ראשי. בין היתר: תל אביב. ירושלים. בני ברק. רמת גן. חיפה. לוד. רחובות. בית שמש. חולון. ראשון לציון. ראש העין. רמת השרון. כפר סבא. הוד השרון. אשקלון. חדרה. מטולה. מצפה רמון. הרצליה.

גורם בכיר בש"ס, המעורב בבחירת רבני ערים, התבטא בשיחה עם 'כיכר השבת': "גררנו רגליים, חייבים להתעלות על עצמנו, לראות את טובת הציבור ולהביא לבחירת רבני ערים. זה כישלון שלנו שעשרות ערים ללא רבנים ראשיים, אנחנו במשרד כבר כמעט חמש שנים".

לדבריו: "יש הרבה תקווה עם כניסתו של הרב יעקב אביטן, שכעת אכן יחלו בהליכי הבחירות ברחבי הארץ. צריך לזכור שלבחירות לרבני הערים יש השפעה גם לבחירת הרבנים הראשיים בעוד כשנתיים וחצי, חייבים להתחיל לעבוד. אין לנו הרבה קבלות בבחירת רבני ערים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר