צפו בנאום

בכנסת: הח"כ הליטאי גונן על חסידי ברסלב

אחרי שהצהיר כי מעולם לא היה באומן וכי הוא מתכוון להגיע לשם, אמר ח"כ אליהו ברוכי כי פגיעה בחסידי ברסלב, וכינוי תפילותיהם במקום כ"חגיגה", פוגע במאמץ המשותף (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: מתוך שידורי ערוץ כנסת)

ח"כ אליהו ברוכי נאם היום (שלישי) במליאת הכנסת והתייחס לפגיעה בכבודם של חסידי ברסלב העולים לשאת תפילה בראש השנה ליד ציון רבם, הרה"ק רבי נחמן הקבור בעיר אומן.

"מעולם לא הייתי באומן. לא בראש השנה. גם לא באמצע השנה. לא לפני הקורונה. וכפי הנראה, גם לא אחרי הקורונה", הצהיר הח"כ הליטאי, שהסביר: "למה לא? כי "כשם שפרצופיהם אינם שווים, כך דעותיהם אינן שוות".

ברוכי הוסיף, "בתפילת ראש השנה אנחנו מבקשים: "ויֵעָשׂוּ כֻלָּם אֲגֻדָּה אֶחָת, לַעֲשׂוֹת רְצוֹנְךָ בְּלֵבָב שָׁלֵם". הליטאי שמתפלל בפתח תקווה והחסיד-ברסלב שמתפלל באומן, מצפים לאותו הדבר".

"חשוב לי להבהיר: לא בחנתי את מתווה אומן. לא את הסיכויים שבו ולא את הסיכונים שבו. אני מודה: לא עסקתי בנושא. אין לי המלצות בעד. אין לי גם המלצות נגד".

"לכן, אני לא מדבר על ההחלטה ועל סמכותה. אני מדבר רק על הסגנון. מידי שנה, עשרות אלפי אנשים נוסעים לשם בשביל להתפלל. עשרות אלפים שמאחוריהם עומדים - ובעיקר עומדות! - עוד עשרות-עשרות אלפי בני משפחה שהם לגמרי חלק מהסיפור הזה".

הוא גינה את התבטאותו של פרויקטור הקורונה רוני גמזו, "לכנות אותם כ"חוגגים", זה לא רק פגיעה בהם. זה פגיעה במאמץ הלאומי-המשותף לעצור את הנגיף. אני לא עומד פה רק בגלל הפגיעה בחסידי ברסלב ובבני משפחתם. אני כואב את הפגיעה במאבק המשותף. במאמץ המשותף של כולנו".

לסיום, צוטט "אמרה נוקבת של רבי נחמן מברסלב שרלוונטית לכל מי שעסק, לכל מי שעוסק, ולכל מי שיעסוק בנושא החשוב הזה: "איש הישראלי, צריך תמיד, להסתכל בשכל של כל דבר. כי השכל הוא אור גדול ומאיר לו בכל דרכיו". הלוואי ונזכה לקיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר