פרסום ראשון

"6:3 - ומה קיבלנו?"; הישיבה הסודית של בכירי 'דגל התורה'

לאחר ההצלחה בבחירות לעיריית ירושלים, בה גרפה 'דגל התורה' 6 מנדטים, החלו החריקות והתככים הפנימיים עד לישיבה הסודית של הבכירים והפעילים, שקבלו על ההידרדרות בקיום ההבטחות (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
החגיגות של 'דגל התורה' אחרי הבחירות (צילום: חיים גולדברג - כיכר השבת)

פרסום ראשון: פעילים ונציגים בכירים של 'דגל התורה', ביניהם עוזריהם של חברי הכנסת, השתתפו במוצאי השבת האחרונה בישיבה סודית, זאת בעקבות המצב בירושלים, בו לטענתם חלה הידרדרות בשכונות המעורבות לצד התייחסות משפילה של נציגי 'דגל התורה' בעירייה למצביעי המפלגה, שטוענים כי הבטחות הבחירות הגדולות לא מקוימות ברגע האמת.

בחודש חשוון תשע"ט, היה ברור כי ב'דגל התורה' בירושלים הצליחו להגיע להישג חסר תקדים של שישה מנדטים מול שלושה שקיבלה 'אגודת ישראל', אלא שהאחדות בסיעה התפוררה עד מהרה, הסכינאות והתככים במפלגה שהכתירה את ראש העיר משה ליאון לראשות העיר, התגלו עד מהרה.

החגיגות של 'דגל התורה' אחרי הבחירות (צילומים: אבי רבינא וחיים גולדברג - כיכר השבת)

היום, כמעט שנתיים אחרי הבחירות, נראה כי הפילוג הפנימי כאן כדי להישאר ומעיב על בוחריה של המפלגה הליטאית שנותרו עם שורת הבטחות בחירות ללא כיסוי.

כתב 'כיכר השבת' יצא לשכונות המעורבות בירושלים וגילה אכזבה גדולה. בשיחה עם 'כיכר השבת' התבטאו תושבים מהשכונות המעורבות: "לבגידה אין גבול לחוצפה, ולכוח אין גבול. הסכינאות בדגל התורה גדולה יותר מאשר בכל מקום אחר, ואנחנו סובלים".

משה ליאון חוגג עם הפעילים החרדים (צילום: שלומי כהן)

במה דברים אמורים?

בין הבטחות הבחירות הבולטות למצביעי 'דגל התורה' היה נושא הסדרת מעמדם של הציבור החרדי המתגורר בשכונות המעורבות ושמירה על הסטטוס קוו וצביונה היהודי של העיר, בעיקר באזורים בהן מתגוררים חרדים ודתיים.

דוגמה בולטת לחוסר שביעות הרצון של אנשי 'דגל התורה' היא הפעלת הבריכה בשכונת רמות א'. מדובר בבריכה שאמורה להיות מופעלת בשבתות תוך חילול שבת למורת רוחם של מרבית תושבי השכונה.

החגיגות של 'דגל התורה' אחרי הבחירות (צילום: חיים גולדברג - כיכר השבת)

אלא, שאם בעבר, בתקופת כהונתו של ניר ברקת כראש עיריית ירושלים, נוצר קונצנזוס חרדי נגד הפעלת הבריכה, הרי שהיום הפיצול ב'דגל התורה' הירושלמית הוביל אף לפיצול בנושא זה, כאשר חלקים מנציגי 'דגל התורה' מגבים את ההחלטה להפעיל את הבריכה בשבתות על מנת ליצור שקט תעשייתי.

נציגי רמות ב' ורמות פולין קבלו בדיון הסגור על ההבטחות לשטחים שקיבלו, הבטחות שלטענתם ניתנו גם לאחרים.

נציגים אחרים מהשכונות המעורבות אמרו בכינוס שציטוטים ממנו מתפרסמים לראשונה ב'כיכר השבת': "כיתתנו רגליים ושכנענו את השכנים החילוניים להצביע, עם השכנים החילוניים אנחנו יכולים ומצליחים להגיע להסכמות - אבל בעירייה אנשים משלנו מטרפדים הכל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר