היסטוריה ואקטואליה

מבהיל: מה סבר הסטייפלר על הארכאולוגים?

הסטייפלר זיע"א סבר שאין להסתמך על ארכאולוגים למיניהם ופסק שהם "מזייפים, ובונים, מגדלי צעצועים ושטיות והבלים ויחליטו השערות בדויות ומהן דברים שהם ממש טירוף הדעת" (חרדים)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
נחל מערות בכרמל (צילום: Yossi Zamir/Flash 90)

בפרק הראשון הבאנו את סברתם של החזון איש והראי"ה קוק שאין לזהות בימינו ערים עתיקות, על-פי השמות של המוסלמים, כגון בֵּית שְׁאָן בשמה המוסלמי "בִּיסַאן" עליה נבנתה העיר בית שאן היהודית, וכן העיר אַשְׁדּוֹד שמזוהה בימינו עם השמות העתיקים אַזוֹטוֹס, אָסדוּדימוּ, ואיסְדוּד שעליהם נבנו העיר אשדוד היהודית.

היום, נביא את דעתו של מרנא הסטייפלר, שסבר שאין להסתמך על בדיקות של ארכאולוגים למיניהם.

באם וכאשר יבואו "חוקרים" וינסו להוכיח מארכאולוגיה שנמצאו ביריחו, לכיש או ציפורי, על ידי כתובות עתיקות, חרסים ושרידים שהינם מתקופה קדומה ובהם כתוב את שם העיר, לכאורה הרי זה ראיה חותכת שאכן העיר נמצאת באותו המקום!

אולם אם נעיין בדברי קודשו של מרנא הסטייפלר, הרי שנבין שמדובר שהכל שטויות, כיון שהוא פסק שארכאולוגים: "מזייפים, ובונים, מגדלי צעצועים ושטיות והבלים".

ממצאים מנחל מערות בהר הכרמל שלפי הארכאולוגים המדובר בבני אדם שחיו בין 40 אלף שנים, ל-8000 שנים מלפני זמנינו (צילום: עשהאל נמיר)

וכך דבריו: "ובתקופות האחרונות התחילו לחפור בורות שיחין ומערות לחטט אחר שרידי עתיקות וכל משהו שימצאו עליו כעל כל הון ויבנו על פיו מגדלי צעצועים שטויות והבלים שאין להעלות על הכתב (בכלל שרידי עתיקות הרבה מהם מזויפים אם ע"י אחרונים אם שהכותב או עושה הראשון זייף או שיקר בכוונה או מתוך בורות).

"כי בדורות הקדמונים לא חסרו בורים ושקרנים וזייפנים, וכאשר ימצאו דבר חדש שאין על עפר משלו למעלה על הקרקע ידונו ויחליטו השערות בדויות ומהן דברים שהם ממש טירוף הדעת ושגעון אשר אין רצוני להעלות על הכתב.. והנה המה ברוב גאותם בונים ע"פ השערות שכולם התועה דברים בדויים שלא היו ולא נבראו מרבים הבל ואת כולם ישא רוח". (חיי עולם עמוד לד פרק כד).

אין לתרץ שהסטייפלר התכוון רק לחופרים הארכאולוגים שמוצאים ממצאים הפך התורה, והדברים החריפים לא נכתבו כנגד ארכאולוגים שמוצאים תגליות המצדדות באמיתות התורה.

נחל מערות (צילום: Yossi Zamir/Flash 90)

כיון שאם נסמוך על הבדיקות של ארכאולוגים, ונבקר בהתפעלות בערים יריחו, ציפורי ולכיש, הרי יש חשש שהשלב השני יהיה, שיום יבוא, ונבקר בעוד אתרים ארכאולוגים חשובים, כגון נַחַל מְעָרוֹת בכרמל, שעל פי הארכאולוגים ישנם בנחל ארבעה מערות של האדם הקדמון מלפני מיליוני שנה (עפ"ל), וכך יש חשש שנאמין לחקירות שלהם גם על גיל העולם, וכן שהיה דינוזאור (רח"ל), דברים שהם הפך "דעת תורה" באופן מובהק, כיון שהם נגד דברי חז"ל שהעולם קיים אך ורק 6000 שנים ולא יותר.

  • ישראל שפירא, הינו היסטוריון, השם דגש על ההיסטוריה התורנית של ארץ ישראל, מדריך טיולים, ובעלים של סוכנות הטיולים 'ישראל בשטח'
    לפרטים נוספים נא לפנות: sisraerl@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר