סערת אומן

המשפיע הרב דוד גבירצמן: "נהיה אצל רבינו גם בלי טיסות"

בשעה שאלפים נלחמים על מנת להגיע גם השנה לאומן לראש השנה, המשפיע הברסליבאי מסביר כי יש להיות אצל רבינו, גם בלי השטח הגיאוגרפי של הציון הקדוש • צפו (אנ"ש)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

הרב דוד גבירצמן, משפיע בחסידות ברסלב התייחס בסרטון למאבק על הנסיעה לאומן, לקיבוץ הגדול של חסידי ברסלב ליד ציונו של הרה"ק רבי נחמן מברסלב.

בפתח דבריו, התייחס לאלו החושבים שניצחו את חסידי ברסלב, ועכבו את הנוסעים לאומן בשדות התעופה, והחזירו חלק מהם לישראל. "איזה יאוש. חשבנו שהראש השנה של ברסלב הם לא יכולים לנצח".

אבל יאוש בברסלב? הרי "אין יאוש בעולם כלל", אז אנשים נרשמים לטיסה חדשה, מנסים להגיע דרך הים אבל אפשר להגיע לרבינו, עם הרבה תחושה של כוחי ועוצם ידי, ולפספס את הנקודה העיקרית.

לדברי הרב גבירצמן, ברור במאה אחוז שיש כאן הנהגה שמימית מסויימת. "ברור שמאה אחוז שאי אפשר על רבינו. הוא ניצח את כל המתנגדים במשך כל הדורות".

"אנחנו חייבים לזכור דבר אחד. זה לא אנחנו. כשאני נופל פה ושם אני יותר טוב ממישהו אחר? אני יותר גרוע מכל אחד אחר. אבל כל מי שיש לו קשר לרבינו, יש לו בלב קנאות לה', יש לו את הנקודה הפנימית של אל יאוש".

"בתור חסיד של רבינו אני לא יותר מוצלח, אבל אני כן מייצג משהו שלא מוכן לוותר. בזמן שכולם מתייאשים, הצדיק קם ואומר: אני קורא מי לה' אלי. אני מסור רק לה', ולכן רבינו היום סמל של תקווה בפני כל העולם".

"אם היום נחשוב שניצחו אותנו, איבדנו את הכל. מבחינתנו השנה הכל כרגיל - ואדרבה, השנה אין את כל החיצוניות והסטיקרים. השנה נשאר רבינו, נשאר לב בוער של כל המקושרים והכיסופים רק מתחזקים, ונשארו הביזיונות ב"ה".

"ונשאר עוד דבר אחד: עד ראש השנה, שזה תחילת השנה הבאה, שלא נפסיק את ההתקשרות כי אנחנו בוודאי נהיה אצל רבינו. השטח הגיאוגרפי שנעמוד עליו? יהי רצון שזה יהיה אצל הציון. אבל שזה יעצור את ההתקשרות, האמונה והשמחה העצומה? אם ככה, כל מה שהתקרבת לרבינו לא היה שווה".

"וודאי שאנחנו רוצים להיות שם, אבל אי אפשר לעצור אותנו, כי אנחנו ניסע גם בלי לנסוע. נתקשר בכל החוזק לרבינו, ויהי רצון שזה ימשוך גם את הגופים שנוכל להיות שם, בציון הקדוש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר