מממש את ההבטחות

הפתרון של ליאון למצוקת החינוך החרדי בשכונות מעורבות

לאחר שנה של עבודה, מציג ראש עיריית ירושלים את הפתרונות למצוקת המבנים ברחבי העיר • בין היתר: גני ילדים במבנה קבע ובית ספר חדש בקריית יובל, מאות כיתות חדשות בשכונת רמות (חרדים)

(צילום: דוברות העירייה)

רגע לפני פתיחת שנת הלימודים, מציג ראש העיר ירושלים, משה ליאון את המתווה שלו להסדרת מצוקת מבני החינוך בירושלים בכלל ובשכונות המאתגרות בפרט.

אחד האתגרים הסבוכים ביותר שעמדו לפתחו של ליאון עם פתיחת הקדנציה, היו השכונות בהם חיים חילונים לצד חרדים. מחד, הצרכים החרדיים בשכונות הלכו וגדלו, מאידך החשש של תושבי השכונות משינוי אופי השכונה, הקשה מאד על מציאת פתרונות.

אבל בתום שנת עבודה מאומצת, מציג היום ליאון פתרונות המיוחדים בכך שהגיעו בהסכמה רחבה עם כלל האוכלוסיות, במה שמגדיר ליאון: אין יותר זה נגד זה, אלא זה לצד זה. כל ציבור יקבל את מה שמגיע לו – איפה שמגיע לו, בלי להסתכל על צבע הכיפה שהוא לובש.

שתי השכונות שעמדו במוקד הן במערכת הבחירות האחרונה והן מבחינת הצרכים שלהם היו רמות וקרית יובל, ובזה בעיקר עוסקת התוכנית החדשה של ליאון, כשהוא מבטיח שהוא לא יעצור בזה, אלא ימשיך למפות את הצרכים בכל שכונות ירושלים ולדאוג לפתרונות ארוכי טווח.

בקרית יובל, שכונה שעמדה במשך שנים בעין הסערה, עומדת להיות מהפכה של ממש בכל ארבעת הריכוזים החרדיים: באולסוונגר-ברזיל, שטרן, זנגוויל ובגבעת האנטנה. בכל הריכוזים האלה ניתן מענה של בינוי לגני ילדים שייצאו סוף סוף מהדירות השכורות וייכנסו למבנים רחבי ידיים המתאימים לגני ילדים. בנוסף, גם תלמוד תורה לויכטר המשמש את ילדי השכונה יקבל תוספת של אולמות שישמשו הן את ילדי הת"ת והן את ילדי השכונה.

גולת הכותרת היא כמובן בית הספר לבנות החדש שיוקם בשכונה ובו לא פחות מ-32 כיתות, שצפוי להתחיל לבנות בתוך כשנה. ואם לא די בזה, הכריז ליאון גם על שתי בתי כנסת חדשים בשכונה להם יוקצה שטח. אחד ברחוב קלנר שישרת את תושבי רחוב ברזיל והאזור, ובית כנסת נוסף במתחם שמורק הצמוד לרחוב אולסוונגר הנמצא במרכז השכונה.

גם לגבי מתחם המריבה בורבורג שבקדנציה הקודמת הייתה כוונה להעביר אותו לגורמים אנטי דתיים, הושגה פריצת דרך של ממש כשעל המגרש יבנה גן משחקים רחב ידיים לטובת ילדי השכונה שייהנו מריאה ירוקה במרכז השכונה לצד אולם תרבות גדול שישמש בין היתר לכינוסים תורניים, למעמדי הקבלת פני רבו וכן הלאה.

לסיכום: קרית יובל, שכונה שסבלה מאפליה רבת שנים, תהנה מעשרות גני ילדים חדשים, בית ספר חדש ומהודר המונה 32 כיתות עבור בנות, אולמות אירועים נוספים לתלמוד תורה, שתי בתי כנסת ופארק ומרכז כינוסים שישמשו את הציבור החרדי.

מקרית יובל לרמות, שגם היא ידעה מאבקים לא מעטים על מבני ציבור המיועדים למגזר החרדי. גם שם מציג ליאון שורת הישגים דרמטיים עבור תלמודי התורה ובתי הספר.

ברמות א', על פי המתווה, יתוכנן מיידית מתחם של 6 דונם עבור ת"ת ובי"ס למגזר החרדי, ועוד 12 כיתות שיעברו מבית ספר נועם בנים למגזר החרדי.

גם ברמות גולת הכותרת היא מציאת הפיתרון בשכונת רמות ב' שהילדים המתגוררים בה נאלצו עד היום לכתת את רגליהם לשכונות אחרות, ויהנו מבית ספר יסודי עם 16 כיתות חדשות, זאת בנוסף 2 תלמודי תורה חדשים, שבאחד מהם 22 כיתות, ובשני 18 כיתות נוספות שיבנו ברחוב טרומן.

בנוסף, במתחם הקאנטרי ברמות, יקום קומפלקס מרווח של גני ילדים ברחוב יעקב אלעזר בנוסף למתחם גנים נוסף במורדות השכונה.

ליבת התוכנית היא להביא להפסקת הנחת המנ"דים שהפכה למכת מדינה בירושלים. במסגרת התוכנית שהציג ליאון, תם עידן הדירות השכורות, ובתוך מספר שנים יעברו כולם למבנים קבועים המתאימים לילדים, כך שכל ילד יוכל ללמוד במבנה מתאים הסמוך למקום מגוריו.

עם תום העבודה ביקש ראש העיר להודות לגדולי ישראל מרן הגר"ח קנייבסקי, מרן הגר"ש כהן ומרן הגרי"ג אדלשטיין, על התמיכה הבלתי מסוייגת לה הוא זוכה ועל ההכוונה והעצה שהוא מקבל לאורך כל הדרך מה שנותן לו את הדלק לעבוד למען תושבי העיר בכלל ועולם התורה בפרט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר