בחירת שמות לפי הקבלה

ישנה אמונה רווחת, לפיה שמות מן הקבלה מעניקים אנרגיה רוחנית לבני אדם הקרויים בהם ופותחים להם את המזל. רבים אף מתייעצים לפני הענקת השם לתינוק או לתינוקת עם רבנים העוזרים להם לבחור את השם הנכון. המאמר יעסוק בבחירת שמות לפי הקבלה(משפחה, מקודם)

אילוסטרציה (צילום: pixabay)

מדוע בוחרים שמות לפי הקבלה?

אנשים המאמינים בתורת הקבלה מעוניינים לקרוא לילדיהם בשמות המשמעותיים להם על מנת שיצליחו בחיים. הם מאמינים בכך שהשם עושה את האדם, ושכל מה שיקרה לו בעתיד יהיה קשור בשם שנבחר לו. על פי הרבנים, האותיות בשם מחברות את הרוחניות והגשמיות יחדיו באופן בו השם נכתב, נהגה או בצלילים שלו.

אנשים רבים נוהגים באמצע החיים להוסיף עוד שם או לשנות את שמם כדי לשנות את מזלם. לאחר התייעצות עם הרב שאומר להם מה כדאי לשנות, הם פונים למשרד הפנים ומשנים את שמם בתעודת הזהות. לא פעם נולדו ילדים חולים, ולאחר ששינו את שמם המקורי, הם החלימו ומזלם נפתח. כמו שאומרים, איש באמונתו יחיה, ואם אתם נמנים על אלה שמאמינים כי שינוי של אות או הוספת שם משנים את המזל, כדאי לחשוב על כך לפני שמעניקים שמות לבנות ולבנים.

מה הקבלה ממליצה?

ישנן עדות בהן נהוג לקרוא לילדים על שמות הסבא והסבתא שהלכו לעולמם כדי להנציח את שמם, ויש גם עדות שנותנות את שם הסבים בעודם בחיים מפאת כבוד או סגולה לאריכות ימים.

מבחינת תורת הקבלה,לא קוראים לבן או בת על שם אדם שנפטר בטרם עת. אחת האופציות היא לקרוא בשם זה בתור שם שני.

למרות שכיום נהוג לבחור שמות המתאימים גם לבנים וגם לבנות, הקבלה אוסרת לקרוא לבן זכר בשם של בת ולהיפך. לפי הקבלה המזל עלול להשתנות ולגרום לבעיות כמו: פריון, התנהגות פרועה וכד'.

המלצה נוספת היא לקרוא לילדים בצירוף שם השם רק אם הוא מופיע בתורה. למשל, אוראל אינו שם מומלץ כי אור אינו מופיע בתורה כשם. לעומת זאת, נתנאל הוא שם בו ניתן לצרף את שם השם כי נתן הוא דמות מקראית.

גם שמות של מלאכים שאינם ידועים עלולים לסגור את המזל, למרות שיש הטוענים שאין לקרוא בשמות כאלו גם אם הם ידועים, כמו: גבריאל, רפאל וכד'. הסיבה היא ששם השם ושמות המלאכים הם קדושים ויכולים לטלטל את האדם המחזיק בהם.

האם מותר לפי הקבלה לקרוא בשמות לועזיים?

לאחרונה בהשראת הסלבס, אנשים רבים קוראים לילדיהם בשמות לועזיים. האם הקבלה מתירה זאת? לרוב הקבלה ממליצה להימנע משמות לועזיים, אך אם בכל זאת מתעקשים, מומלץ להוסיף להם שמות בעברית. שם כמו תו פרינס יקבל את אישור הרבנים מכיוון שתו הוא שם עברי ופרינס שם לועזי. השאלה אם האותיות מתאימות לתינוק ואכן פותחות את מזלו. כמו כן, שמות הלקוחים מהתורה צריכים להיכתב ולהיהגות במלואם, ואין לקצר אותם או להוסיף להם או לשנות את סדרם. כמו כן, צריך לבחור שמות מקראיים בעלי קונוטציה חיובית, ואין לקרוא לתינוק בשמות של דמויות מקראיות שליליות.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר