"חלה התפרצות במגזר"

גם אלעד, בית שמש ושכונות בירושלים בדרך להיות 'אדומות'

'תכנית הרמזור' של פרופ' רוני גמזו תכניס בשעות הקרובות ערים נוספות, רובן חרדיות, לצבע האדום הקובע כי בעתיד הקרוב ייפסקו בהן הלימודים ואף יוטלו עליהן הגבלות (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לא רק ביתר עילית, רכסים, עמנואל וטבריה: בתוך שעות ספורות צפויות ככל הנראה ערים נוספות להיות מוגדרות 'אדומות' לקורונה, רובן חרדיות.

כזכור, לפני שלושה ימים אישרו שרי הממשלה החברים בקבינט הקורונה את 'תכנית הרמזור' שהגה פרופ' רוני גמזו, הקובעת תחשיב שונה מכפי שהיה עד כה לקביעת אזורי מגורים כבעלי תחלואת קורונה חריגה.

בשל כך הפכו באחת ביתר עילית, טבריה ועוד ערים ל'אדומות' קרוב לחצות ליל שני, שעות ספורות לפני שנפתחה שנת הלימודים - שנאסרו בהן בגין כך.

מהומה בביתר, בעת ניסיון לאכוף הגבלות (צילום ארכיון: י.ק)

כעת, עם שינוי נתוני התחלואה התמידי, אמורות כאמור ערים ושכונות נוספות להפוך לאדומות, אך בשלב זה הלימודים בהן יימשכו, מאחר ולא היו כאלו בעת החלטת הקבינט ההיא על הפסקת הלימודים.

מחר תדון וועדת השרים לענייני קורונה גם בכוונת משרד הבריאות להטיל הגבלות על כלל המקומות האדומים, זאת במטרה להוריד בהם את היקף התחלואה, וישמע את מסקנות הערכת המצב שכבר התקיימה בנושא על ידי פרויקטור הקורונה ואנשיו.

באזורי המגורים הללו כלולות מספר שכונות בירושלים, העיר בני ברק (אודותיה כבר פורסם), והערים אלעד, בית שמש ונצרת.

בכירים במערכת הבריאות שצוטטו בתחנת הרדיו גלי צה"ל אישרו את נכונות המהלך המתקרב, והסבירו: "חלה התפרצות קורונה במגזר החרדי, לכן ערים נוספות יוגדרו כאדומות".

נתוני הקורונה בערים אלו:

ירושלים: 2,730 חולים פעילים, מתוכם 1,322 התגלו בשבוע האחרון - נתון המשקף שיעור בדיקות חיוביות של 9% מתוך כלל הבדיקות שנעשו בשבוע זה בעיר.

בני ברק: 981 חולים פעילים, מתוכם 568 התגלו בשבוע האחרון - נתון המשקף שיעור בדיקות חיוביות של 13% מתוך כלל הבדיקות שנעשו בשבוע זה בעיר.

בית שמש: 343 חולים פעילים, מתוכם 215 התגלו בשבוע האחרון - נתון המשקף שיעור בדיקות חיוביות של 15% מתוך כלל הבדיקות שנעשו בשבוע זה בעיר.

אלעד: 218 חולים פעילים, מתוכם 149 התגלו בשבוע האחרון - נתון המשקף שיעור בדיקות חיוביות של 19% מתוך כלל הבדיקות שנעשו בשבוע זה בעיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר