מהומה בבני ברק

השוטרים הגיעו לבית המדרש, הותקפו ותקפו • צפו

מהומה פרצה ברחוב חגי בבני ברק לאחר ששוטרים שניסו להיכנס לבית המדרש בוהוש הותקפו ע"י חלק מהמתפללים, וכך נצפו שני הצדדים מיידים זה על זה אשפה. תיעוד (חדשות)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: דוד קשת)

מהומה פרצה אמש (ראשון) ברחוב חגי בבני ברק לאחר ששוטרים שניסו להיכנס לבית המדרש בוהוש הממוקם ברחוב הותקפו ע"י חלק מהמתפללים שהיו באותה עת באמצע תפילת מעריב.

עד ראיה ששהה במקום מספר ל'כיכר השבת' כי המתפללים חסמו את הכניסה לבית המדרש באמצעות פחי אשפה בעוד חלקם אך יידו חפצים לעבר הניידת, כאשר בשל ההתנגדות, נאלצו השוטרים להימלט מהמקום ולהזעיק כוחות נוספים.

לאחר הגעת הכוחות הנוספים התפתחה מהומה גדולה, תוך שהשוטרים דוחפים בחזרה את החסידים ואחד מהם אף תועד כשהוא זורק שקיפ אשפה - שהושלכה לעבר השוטרים - על החסידים, אשר חלקם קראו קריאות גנאי לעבר השוטרים.

(צילום: לפי סעיף 27א )

יצויין כי עוד בגל הראשון של נגיף הקורונה נאבקו בחסידות בוהוש בבני ברק נגד הרשויות שהחליטו על סגירת בתי כנסת ומקוואות, מאבק שבמסגרתו המשטרה אף קנסה עשרות ממתפללי בית המדרש בסכומים של אלפי שקלים, צעד שגרם להנהלת בית המדרש להוציא מכתב חריף ויוצא דופן נגד ה'מלשינים', בו נאסר על כל מי ששיתף פעולה עם הרשויות והמשטרה להשתמש בבית המדרש, ובכל דבר שקשור למוסדות בוהוש, כולל פינת הקפה בבית המדרש ומקווה הטהרה.

לאחר התקרית אמש, גובר החשש בחסידות מפשיטות נוספות של המשטרה על בית המדרש בבני ברק, צעד שיגרום להתלהטות הרוחות.

ממשטרת ישראל נמסר: "המשטרה הוזעקה למקום על מנת לאכוף התקהלות אסורה של מאות בניגוד לחוק. שוטרים שהגיעו למקום הורו למתקהלים להתפזר ונתקלו בסירוב של חלק ניכר מהם שגידפו אותם , צעקו לעבר השוטרים 'תחזרו לגרמניה', והשליכו לעבר השוטרים שקיות אשפה, עגלות סופר, ביצים ועוד ואף גרמו נזק לניידת. השוטרים שהיו במקום נאלצו להזעיק סיוע להפסקת ההתפרעות ולפיזור ההתקהלות".

באשר להתנהגות השוטר המתועד בסרטון כשהוא זורק שקית אשפה על התושבים, נמסר מהמשטרה כי "למרות האמור, האירוע המצולם חריג והתנהגות השוטר אינה עולה בקנה אחד עם הנורמות והערכים המצופים משוטר בארגון, ועל כן הנושא יבדק ויטופל בהתאם".

  • סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר