התיעוד שהסעיר

בקהילת הרב מייזליש טוענים: "היינו חולי קורונה והבראנו"

אחרי שתיעוד שלהם ב'סליחות' ללא מסכות, בתוך בית המדרש הצפוף בבני ברק, עורר סערה תקשורתית, מבקשים בקהילת הרב מייזליש להסביר מדוע אינם חוששים מהידבקות בנגיף (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ה'סליחות' שהסעירו (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

תיעוד הסליחות ההמוניות בביהמ"ד של חסידות סאטמר בבני ברק, בראשות הגרח"צ מייזליש, שעורר סערה תקשורתית, מוביל בכיר בקהילה להבהיר מה עומד מאחורי ההתנהגות המפירה לכאורה את הנחיות הבריאות.

לדבריו, בשיחה עם 'כיכר השבת', לחסידים הללו שהתכנסו בבית המדרש המרכזי אין חשש מפני הידבקות בנגיף הקורונה, משום שכבר חלו והבריאו.

כזכור, בתיעוד נראו מאות מבני קהילתו של הגאון רבי חיים צבי מייזליש מסאטמר בעת אמירת הסליחות הראשונות במוצאי השבת האחרונה, כשאינם עוטים מסכות בתוך בית הכנסת הגדוש בצפיפות.

עיתונאים רבים, בהם פרשן 'חדשות 13' נדב איל וכתבי אתר ynet, פרסמו את התיעוד שנראה על פניו מקומם, ברקע צעידת אזרחי ישראל לסגר מלא בשל הנגיף המשתולל.

הגרח"צ מייזליש, רבם של החסידים

בעקבות כך, גורם בכיר בקהילת הרב מייזליש מבקש, בשיחה עם 'כיכר השבת', להבהיר: "המשתתפים במעמד הסליחות שנראים בתיעוד, כבר חלו בנגיף והבריאו, כולל רבינו שליט"א (הגרח"צ מייזליש. ש.ש.)".

"בנוסף לרוב מוחלט מבני הקהילה, שמשום כך אינם בסכנה לקורונה, התאספו בנפרד בקומה התחתונה בבניין כל אלו שעדיין לא חלו בקורונה, על מנת לשמור על בריאותם", טוען הבכיר בקהילת הרב מייזליש.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר