'המבקר' • צפו

הפייטן משה דוויק בראיון: "לראשונה זה 15 שנים - לא אהיה חזן"

הזמר והפייטן משה דוויק מתארח בתכנית 'המבקר' לקראת הימים הנוראים ולרגל הסינגל החדש שלו. הוא מספר על הקושי של הקורונה, החתונות וההכנות לקראת האלבום (TV)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: זאבי רוזנברג ויוחנן בלייך, עריכה: אריאל ליבא)

הזמר והפייטן משה דוויק מתארח באולפני 'כיכר השבת', לרגל השקת הסינגל החדש שלו, ולקראת אלבום הבכורה עליו הוא עמל בימים אלו ומספר כיצד לאחר 15 שנים שהוא משמש כחזן בקהילה במקסיקו, השנה, בשל נגיף הקורונה, הוא צפוי להתפלל ככל הנראה ליד ביתו באשדוד.

"אני לא מעכל את המצב עדיין. כל שנה אני ממש מחכה לראש השנה ויו"כ, אני מתפלל בקהילה גדולה של 800 מתפללים ופתאום אני מבין שלא אהיה שם. יכול להיות שיקראו לי להתחזן במקום אחר בארץ אבל התחושה השנה היא שאני רק רוצה שזה יהיה מאחוריי וזו תחושה קשה", מספר דוויק.

"כבר בגיל 6-7 התחלתי לשיר בשירת הבקשות אך לאחר מכן גדלתי בישיבות בצורה רגילה מבלי לשיר בשום מקום, ההורים שלי שמרו עליי שאהיה ילד כמו כולם. שהתבגרתי יותר הבנתי שזה הכיוון ולאחר החתונה הייתה התלבטות אם לעבור לקהילה בארה"ב אך אשתי העדיפה להישאר בארץ והשם פתח לנו את ההצלחה פה", מספר דוויק.

ביום יום, דוויק הוא אחד הגשרים המעניינים בין המוזיקה החסידית למזרחית, הוא משמש כזמר חתונות מצליח במיוחד עם להקתו ומופיע רבות בכל הארץ, "לא שיניתי את השם שלי ממשה דוויק למשה כהן, למרות שאני באמת כהן, כדי להפוך לזמר חתונות", הוא אומר ועוקץ את הזמרים בתחום ששינו את שמם לשם "אשכנזי".

"כשהתחלתי היו רק תזמורות חסידיות, מלבד יניב בן משיח שהיה משלב חסידי ומזרחי, אך גם הוא יצא מעולם החתונות לעולם ההופעות ואני נכנסתי למשבצת הזו של הפיוט המרוקאי או הירושלמי באוכל כשהריקודים ברובם שירים חסידיים", הוא מתאר.

בשנתיים האחרונות החל דוויק להקליט שירים מקוריים משלו, "אולפן זה לא דבר קל, זה דורש השקעה ורצינות ובנוסף, הזוג שמתחתן באותו לילה לא אשם שהגעתי מהאולפן אחרי שלוש שעות קשות של הקלטה וצריך לדעת לתמרן בין שני הדברים כל הזמן".

מבחינה זו דוויק דווקא מרוצה מהקורונה, "הקורונה פינתה לי המון זמן לאולפן ויש הרבה הפתעות בדרך", הוא אומר בחיוך.

הוא מספר על האלבום החדש וסוג החומרים שהוא שואף שיהיו בו, עונה לשאלה האם הוא פוחד מהיום בו לא יהיה יותר פופולרי כזמר ומבצע בלייב באולפן ברוח ימי הרחמים והסליחות, ביצוע תפילתי ל"אוחילה לאל".

צפו בתכנית המלאה

לשירים המלאים בפינת 'המסננת'

שמור עליי - ותן חלקנו

חיים וישראל אדלר - רחמנו טאטע

אסף בן יאיר בדרך אליך

שדרני קול חי מיוזיק - מנגנים מהלב

מנדי פורטנוי - כי הנה כחומר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר