דעת תורה

ההדבקה ב'וולפסון': ראש הישיבה הזהיר מהדבקה מכוונת

מחשש להמשך הדבקה מכוונת בישיבת 'נתיבות חכמה', הזהיר ראש הישיבה את תלמידיו: "דעת תורה היא שאין לאפשר הדבקה מכוונת - לא ברשלנות ולא במעשים" (עולם הישיבות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אזהרת ראש הישיבה (תמונת הישיבה, ארכיון: באדיבות המצלם)

למעלה מ-250 חולים התגלו עד כה בישיבת 'נתיבות חכמה' 'וולפסון' בירושלים. בישיבה בה לומדים כ-800 בחורים, התחוללה בימים האחרונים סערה לאחר שתלמידים רבים נדבקו בנגיף הקורונה, ואף נפוצה השמועה כי ניתנה לגיטימציה להדבקה מכוונת.

בעקבות כך, ראש הישיבה, הגאון רבי דניאל וולפסון יצא בשיחה נוקבת לתלמידיו, בה הזהיר מפני הדבקה מכוונת, והודיע כי יש בזה משום "גרם של רציחה".

בדבריו אמר: "באתי לזרז את הציבור הקדוש. בשום פנים ואופן שלא יצא גרם של הדבקה בתוך הישיבה. כולכם יודעים שאמרתי לציבור וליחידים שדעת תורה שלא נכון כלל לגרום לבחורים צעירים הדבקה לא ברשלנות ולא במעשים".

הרב וולפסון הוסיף ואמר: "מה שהקב"ה מביא שלא ניתן להישמר זה דבר אחד. אבל לא נכון על פי תורה להביא להדבקה מכוונת. צריך להניח את הדברים ביד ה' יתברך".

"לא נכון לגרום להדבקה פנימית", אמר ראש הישיבה והוסיף :"ק"ו חובה עצומה שלא יהיה גרם של רציחה ונזק שיצא אל החוץ לאנשים שאצלם זה עלול להיות נזק. אנחנו יודעים שאתם זהירים ומשבחים את זה. הישמרו מאוד מאוד מהדבר הזה".

בתוך כך, ל'כיכר השבת' נודע כי בכירי פיקוד העורף הגיעו השבוע לישיבה, לעמוד מקרוב אחר מתווה הקפסולות, אותו מצליחה הישיבה ליישם למרות מספר החולים הגבוה. נציין כי בישיבה מקפידים לבדל את החולים הבריאים מאלו החולים.

מרבית החולים פונו לתלמוד תורה 'המסילה' בשכונת רמות שאינו פעיל בימים אלו לאחר ששכונת רמות בין השכונות האדומות עליהן הוכרז עוצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר