ההתפרצות בישיבות

150 תלמידים חולים התגלו בישיבת 'גרודנא' בבאר יעקב

150 בחורים מישיבת 'גרודנא' בבאר יעקב התגלו כחיוביים לנגיף הקורונה, ובחורים רבים פיתחו תסמינים. הישיבה הקצתה שלושה בניינים לחולים ולמבודדים (עולם הישיבות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
היכל ישיבת 'גרודנא' (צילום: שוקי לרר)

מעל 150 תלמידים מישיבת 'גרודנא' בבאר יעקב התגלו חיוביים לנגיף קורונה, מתוך 400 תלמידי הישיבה, כאשר מלבד התלמידים חולים, רבים אחרים פתחו תסמינים.

הישיבה הקצתה שלושה בניינים, המשמשים במשך ימות השנה כפנימייה לתלמידים, עבור החולים, המבודדים עם תסמינים והמבודדים ללא תסמינים, כך שלכל קבוצה הוקצה בניין אחר ובשלב זה, נעשים מאמצים לא לערבב בין החולים לבריאים.

יצוין כי הישיבה התנהלה על פי 'מתווה הקפסולות', עד לאיחוד כלל הקפסולות, אז נוצר התערבבות בין חולים לבריאים, עד לאיבוד שליטה.

בישיבה מודאגים מהתפילות הקרובות בראש השנה וביום הכיפורים, כאשר מאות חולים ייאלצו להתפלל במניין נפרד. באם יתווספו עוד חולים רבים, הרי שהישיבה כולה תיאלץ להפוך למלונית קורונה.

ל'כיכר השבת' נודע כי הרב פלונצ'ק מרבני הישיבה נדבק אף הוא בנגיף. הרב פלונצ'ק בן ה-60 נעדר מהישיבה לאחר שלא חש בטוב ובישיבה מחפשים בעל תוקע, במקום הרב פלונצ'ק המשמש כבעל תוקע המיתולוגי של הישיבה.

ראש הישיבה, הגאון רבי צבי דרבקין ביצע אף הוא בדיקת קורונה ובחסדי שמים יצא שלילי לנגיף.

ראש המועצה המקומית באר יעקב, ניסים גוזלן, מסר לתושבים לאחר הפרסום ב'כיכר השבת' כי "כפי שפורסם בתקשורת, בישיבת גרודנא הנמצאת בכניסה לנווה דורון אובחנו היום כ-150 תלמידי ישיבה מאומתים. כל התלמידים, הן מאומתים והן שליליים, נמצאים בתוך כתלי הישיבה בסגר מוחלט ללא יציאה מהישיבה כבר מספר ימים וכך יימשך בשבועות הקרובים.

"שוחחתי עם ראש הישיבה, מפקד נפת השפלה בפיקוד העורף ואנשי משרד הבריאות. בנסיבות הקיימות, החלטנו להפוך את הישיבה למלונית קורונה למשך מספר שבועות עד להחלמתם בעזרת השם של כל התלמידים. נעדכן אחר כל התפתחות.

"כמו כן, מספר המאומתים כיום מבין תושבי היישוב עומד על 79. אנחנו במגמת עלייה. לידיעתכם, כ-50 אנשי צוות מגני הילדים נמצאים מאומתים או בבידוד ופתיחת גני הילדים מדי בוקר הופכת לאתגר כמעט בלתי אפשרי. כנ"ל בתי הספר.

"אני קורא לכולם לגלות אחריות, להקפיד על עטיית מסכה, שמירת מרחק ומי שבבידוד להקפיד על קיום בידוד מלא. הימנעו משליחת ילדים לפארקים, לגינות הציבוריות על מנת לקטוע את שרשרת ההדבקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר