"נדרשת התערבות ממלכתית"

ראש עיריית צפת לנתניהו: תתערב למען החסידים התקועים בבלארוס

ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה, פנה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבקשה שיסייע בדחיפות למאות חסידי ברסלב התקועים בגבול בין בלארוס לאוקראינה: "תחינתם של תושבי צפת הנמצאים בתווך שבין שתי המדינות לא נותנת מנוח לנפשי" (חרידם)

ישי כהן | כיכר השבת |
אוחנה ונתניהו (צילום: ללא קרדיט)

ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה, פנה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבקשה שיסייע בדחיפות למאות חסידי ברסלב, בניהם תושבי צפת, התקועים בגבול בין בלארוס לאוקראינה ומבקשים להיכנס לציון רבי נחמן באומן.

בפתח מכתבו כותב אחנה לנתניהו: "בימים האחרונים עלה קול זעקתם של חסידי ברסלב שנסעו לאוקראינה על מנת להשתתף בתפילה על קברו של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן שבאוקראינה".

לדבריו: "שלטונות אוקראינה שהגבילו את מספר המתפללים פירסמו מתווה המאפשר כניסתה של אלפים בודדים תחת שמירה על הנחיות מחמירות, על מנת להמשיך את המסורת המתקיימת מזה שנים באומן".

"רבים מתושבי צפת נמנים על חסידות ברסלב ורבים מהם נמצאים בשעות אלה ממש בגבול שבין בלארוס לאוקראינה. פרסומים שהופיעו בימים האחרונים ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת מצביעים על כך ששלטונות בלארוס הסכימו לאפשר לחסידים הרבים לעזוב את תחומי מדינתם, אולם שלטונות אוקראינה עומדים כחומה בצורה ומונעים את כניסתם לשטחי המדינה".

"בעת הזו", כותב ראש עיריית צפת לראש הממשלה: "נדרשת התערבות ממלכתית רשמית מטעמך, כראש ממשלת ישראל המיודד עם נשיא אוקראינה ומוערך על ידם.

"תחינתם של תושבי צפת הנמצאים בתווך שבין שתי המדינות לא נותנת מנוח לנפשי. בדברים אלו אני מבקש להצטרף לפנייתו של שר הפנים ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי שאף פנה לשלטונות האוקראינים בניסיון לסייע למציאת פתרון למצוקה ההומניטרית של החסידים שחלקם נמצאים במקום עם ילדיהם הקטנים, התקועים במקום ונמצאים בתת תנאים מבלי שיש להם מקום לינה או אכילה ראוי".

בסיום מכתבו, הוסיף: "בטוחני שניתן למצוא פתרון הולם שיענה על התנאים הנדרשים של שלטונות אוקראינה מבלי לסכן חלילה את בריאותם של תושבי המקום ואת בריאותם של המתפללים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר