בשורה משמחת

בדיקה ישראלית תיתן תשובה תוך חצי שעה

ערכת הבדיקה לקורונה של הסטארטאפ הישראלי, ויסבי, קיבלה אישור חירום מה-FDA. הבדיקה מאפשרת קבלת תשובות בפחות מחצי שעה ואמורה לשנות את המצב (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: ויסבי)

האם מדובר בהמצאה שתשנה את המאבק בנגיף? בדיקת קורונה מהירה הראשונה מסוגה בעולם, פיתוח של יזם ישראלי, אושרה אמש על ידי מנהל התרופות האמריקאי ה-FDA. מדובר בבדיקה שמאפשרת תשובה תוך פחות מחצי שעה.

הבדיקה פותחה על ידי חברת ויסבי של היזם הישראלי אדם דה לה זרדה, הפועלת מעמק הסיליקון כשגם קרן פיטנגו הישראלית השתתפה בהשקעות הענק בחברה מאז השקיעה את משאביה בניסיון למצוא פתרון לנגיף הקורונה.

מדובר בבדיקה מוכרת בעולם הרפואי שבוצעה עד כה במעבדות גדולות, החברה הצליחה לפתח בדיקה דומה בערכה קטנה ניידת ומהירה שניתן לעשות בה שימוש אפילו באופן ביתי.

הערכות הראשונות שייוצרו יועברו לרופאים ובתי חולים בתחילה ובהמשך אמורות להיות נגישות גם למכירה פרטית. לא ברור עדיין מה יהיה מחירה של הערכה והחברה מתכוונת לייצר 50 אלף כאלה בחודש.

זיהוי מהיר של הנגיף אמור לקטוע את שרשרת ההדבקה כאשר ניתן לזהות במהירות רבה חולים ולבודד אותם בניגוד למצב הקיים בו חולים יכולים להסתובב כמה ימים ולהדביק אנשים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר