לקראת הכרעה

דרעי: "בתי הכנסת חייבים להיות פתוחים ביום הכיפורים"

יו"ר ש"ס וחבר קבינט הקורונה, אריה דרעי, התייחס הבוקר להכרעות הצפויות להתקבל במהלך היום בקבינט הקורונה והבהיר: בתי הכנסת חייבים להיות פתוחים ביום כיפור (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר אריה דרעי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

יו"ר ש"ס וחבר קבינט הקורונה, אריה דרעי, התייחס הבוקר (רביעי) להכרעות הצפויות להתקבל במהלך היום בקבינט הקורונה והבהיר: בתי הכנסת חייבים להיות פתוחים ביום הכיפורים. עם זאת הדגיש כי יהיו הגבלות על שאר ימי הנשה.

לדברי דרעי: "בתי הכנסת חייבים להיות פתוחים ביום הכיפורים, היום הקדוש בשנה. בתי הכנסת יוכלו לפעול במתכונת מצומצמת על פי תו סגול מוסכם, כפי שנהוג במקומות העבודה. יחד עם זאת, נפעל להכשרת מקומות תפילה רבים במרחב הציבורי, כדי לאפשר תפילה במקומות פתוחים".

"בשאר ימי הסגר", הדגיש דרעי: "כשמשרד הבריאות ימנע התקהלויות במקומות סגורים, נתפלל כולנו במרחב הציבורי. בתקופת הסגר, מי שירצה להפגין, יעשה זאת סמוך לביתו. חייב להיות ברור שדין ההפגנות כדין התפילות!".

אריה דרעי בראיון מיוחד ל'כיכר השבת'

כזכור, כפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת', דרעי התבטא אמש במהלך ישיבת קבינט הקורונה כי: "אין מצב שביום הכיפורים בתי הכנסת יהיו סגורים. אין ספק שמדובר ב'פיקוח נפש', אבל כמו שב'פיקוח נפש' אנחנו מאפשרים ב'תו הסגול' לאנשים לעבוד, יום כיפור צריך להחריג אותו. צריכים להמשיך את 'מתווה נומה' ביום הכיפורים".

דרעי הדגיש כי חייבים לפתוח בתי כנסת ביום כיפור. לדבריו, "אי אפשר בשום אופן לאכוף סגר אם יש את ההנחיה הזו שאפשר להפגין בכל הארץ ולנוע מעיר לעיר, אין דרך בעולם להסביר למה לכותל אסור ולהפגנה כן. אין דרך לאכוף. כל 'שמחות בית השואבה' ו'הקפות שניות' יהפכו להפגנות המוניות, לא יקרה שום דבר אם כל אחד יפגין בתוך האלף מטר שלו".

דרעי המשיך ואמר: "אגיד לרבנים ולציבור שחייבים לשמור על ההחניות כדי להפחית את הסכנה בהדבקה. אבל מממשלה יהודית שביום הכי קדוש לה, יום כיפור, תסגור בתי כנסת ותמשיך להפגנות להתקיים כרגיל, מבחינתי היא לא ממשלה יהודית וספק אם אני יכול להמשיך לשרת בממשלה כזו".

"אלך ואמשיך לזעוק שחייב לשמור על ההנחיות, לא אקרא לעשות הפגנות או מרד, אבל כאן בממשלה צריך לומר את האמת", צעק דרעי, כפי שפורסם ב'כיכר השבת': "אי אפשר להסביר לציבור למה על ההפגנות אתם שומרים, אבל בסוכות תישארו בבית. מה זה ההפגנות האלו הפכו ל'הלכה למשה מסיני'?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר