מדהים ומזעזע:

31.3% מהמקרים שמגיעים ליד לאחים – ממשפחות דתיות וחרדיות

פנייה של רבנים ואישי ציבור ליד לאחים הביאה לחשיפת נתונים מבהילים על המתרחש במגזר הדתי והחרדי • מתוך 313 תיקים של מקרים מסובכים משנת תש"פ 45 משתייכים למגזר הדתי ו-53 למגזר החרדי • בארגון קובעים: "רק הרצאות מניעה בנושא ימנעו הישנות של מקרים דומים" • קַבֵּץ וּבַקֵּשׁ אוֹבְדוֹת וְחַזֵּק נַחֲלָתֶךָ * כל הפרטים (חרדים)

דו"ח מחלקת טמיעה תש"פ ביד לאחים (צילום: יח"צ)

פנייה של רבנים ואישי ציבור ליד לאחים בבקשה לדעת עד כמה בעיית "הטמיעה" - כפי שמכונה הקשר של בני מיעוטים עם נשים יהודיות - עמוקה ומושרשת בציבור הדתי והחרדי, העלתה נתונים קשים.

עם פילוח הנתונים עלה כי מתוך 740 מקרים חדשים שהובאו לפתחה של המחלקה להצלה מטמיעה בארגון יד לאחים, נותרו 313 תיקים מסובכים שהטיפול בהם לא הסתיים בשנה החולפת. 387 התיקים שנסגרו הם כאלו שהסתיימו על הצד הטוב ביותר עם ניתוק הקשר, אולם בתיקים שנותרו פתוחים נדרש המשך טיפול וליווי אינטנסיבי עד שהקשר יסתיים.

מפילוח 313 המקרים הפתוחים עולה כי 45 מהם, המהווים 14.38% מכלל התיקים הם של נשים ונערות מבתי משפחות דתיות, ואילו 53 מהמקרים, המהווים 16.93% הם מקרים של נשים ונערות מבתי משפחות חרדיות. סך כל המקרים בהם מעורבות נשים ונערות דתיות וחרדיות עומד על 31.31%.

"הבעיה הזו פושה לצערנו הרב בכל הארץ", אומרת גב' שורי קוסטליץ המרכזת את פעילות המחלקה. "היא לא פוסחת על שום עיר או ריכוז חרדי. ירושלים, בני ברק, קרית ספר, ביתר עילית, אלעד, עמנואל ואשדוד, הן רק מדגם מייצג לאותם מקרים מזעזעים שמתרחשים מתחת לאפנו".

לדברי גב' קוסטליץ, בשנה האחרונה ניכרת עלייה במספר התיקים במגזר הכללי ועלייה תלולה של מקרים במגזר החרדי. "העובדה שפועלי הבניין ועובדים בענפים נוספים, נותרים בשטחי ישראל ולא חוזרים לבתיהם ביו"ש בשל מגבלות הקורונה, יוצרת נקודות חיכוך רבות, שמביאות לאסונות רבים".

ביד לאחים אומרים עוד כי טאטוא הבעיה אינו עוזר בפתרונה וכי רק טיפול מן השורש יעזור למיגורה. "רק הרצאות מניעה בנושא בכמה שיותר מוסדות לימוד לנערות, וכן בכמה שיותר קהילות יוכלו להביא את הסכנה בפני ציבור הנשים והנערות, ולגרום למניעה של מקרים דומים". עוד נודע כי בעקבות הנתון המבהיל הזה פונה יד לאחים למנהלי ומנהלות מוסדות ולרכזות חברתיות ומדרבן אותן ליצור קשר עם מוקד החירום של יד לאחים כדי לערוך אספות הסברה בזום או בטלפון אפילו במספר משתתפות מוגבל, כדי להילחם בתופעה.

בהנהלת הארגון מדגישים כי כל פנייה נבדקת לגופה וכי הפרטים נשארים חסויים באופן מוחלט. "שום פרט אינו זולג וגם עובדי הארגון שאינם מטפלים ישירות במקרה הספציפי ממודרים, כך שכל פונה יכולה להרגיש בטוחה לחלוטין. רק השנה הצלנו עשרות משפחות חרדיות ודתיות ממשברים איומים ומכאב עצום".

ביד לאחים הדגישו בימים האחרונים כי גם הטיפול באותם מקרים שהסתיימו בניתוק הקשר, נמשך על פני זמן רב. "אנחנו ממשיך להיות בקשר עם אותן נשים ונערות הרבה אחרי שהקשר עם בני המיעוטים הסתיים. אנו מלווים אותן בעזרת צוות ענק של עובדות סוציאליות ופסיכולוגיות שמלוות אותן במשך שנים קדימה. במקרים רבים מתלווה לבעיה קושי רגשי או קושי אחר, ואנו עוזרים להן לפתור את הבעיה מן השורש".

בימים אלו יד לאחים ממשיך בפעילותו השוטפת להצלת עוד ועוד נשמות יהודיות. לאור פניות רבות הנה הקישור לתמיכה ושותפות בפעילות ההצלה לחצו כאן.

בנוסף שמות התורמים לפעילות יועברו למעמדי תפילות שיערכו במקומות הקדושים לקראת יום כיפור. להעברת השמות לחצו כאן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר