"הישג אדיר"

אושר התקציב החסר לילדים חרדים 'מיוחדים'

בישיבתה הראשונה של ועדת הכספים בכנסת, מאז חזר ח"כ משה גפני לעמוד בראשה לאחר שהחלים, הושג בתום סאגה ארוכה התקציב החסר לשנת 2020 למוכש"ר ה'מיוחד' (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הפגנה של ילדי החינוך המיוחד. ארכיון (צילום: שמואל דריי)

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (רביעי) את העברת התקציב שהיה חסר עד כה למימון ילדי החינוך המיוחד במוכש"ר - מוכר שאינו רשמי.

בישיבתה הראשונה של הוועדה, מאז חזר ח"כ משה גפני לעמוד בראשה לאחר שהחלים, דרישותיו בענין סוכמו על דעת פקידי משרד האוצר, זאת במסגרת התוספת לתקציב של שנת 2020.

היו"ר גפני תיאר שהמהלך הצליח "כפי שדרשנו חודשים ארוכים בוועדה, ולאחר שישבתי עם אנשי משרד האוצר בדיונים ארוכים, לעניין ילדי החינוך המיוחד במוכש"ר".

"אמרנו שלא נאשר כלום עד שיאושר הכסף של הילדים האלה, כל חברי הכנסת עמדו על כך, וכעת יש את התקציב הזה בפנים, בתוך התקציב", הוסיף גפני, ואמר: "אני רואה בזה הישג גדול של הוועדה. שיבחתי את שר האוצר ואנשי המשרד, ואני משבח את חברי הוועדה, אני רואה בזה הישג אדיר, שאנחנו לא מזניחים אותם".

דמעות של אם לילד בעל צרכים מיוחדים (צילום ארכיון: מתוך שידורי הכנסת)

כזכור, במסגרת דיוני העבר הרבים בוועדת הכספים התברר, כי אנשי חינוך רבים במוכש"ר זוכים לשכר חלקי בלבד, והמערכת כולה סובלת מקשיים תפקודיים קשים משום שתקציבה לא הופיע בבסיס התקציב.

יצוין, כי סך התקצוב שהיה חסר, וכעת כאמור יושלם, עומד על כתשעים מיליון שקלים.

חברת ועדת כספים ח"כ קטי שטרית, שפעלה מאז כניסתה לכנסת לתקצוב ילדי החינוך המיוחד במוכש"ר, בירכה ואמרה: "ילדי החינוך המיוחד במוכש"ר לא שונים משום ילד אחר בתל אביב או בסביון".

"אחרי מאמצים כבירים וממושכים, והתעקשות בלתי פוסקת מצד כל חברי הוועדה ואנוכי, הצלחנו לתת תקציב גם לילדי המוכש"ר. מדובר בהישג אדיר! אני מודה לשר האוצר וליו"ר הוועדה על ההירתמות והסיוע בעניין".

מהורי החינוך המיוחד המלווים את המאבק ומפורום המוכש"ר נמסר כי הם מקבלים בהתרגשות עצומה את הבשורה שנמסרה היום על ידי ח"כ גפני.

"אנו מחכים לראות את הישום בפועל בתקווה שהדבר אכן ימומש באופן מלא. מדובר כאן בתיקון עוול היסטורי שנמשך עשרות שנים על גבם של ילדי החינוך המיוחד במגזר החרדי"

"אנחנו גאים במאבק שנמשך מעל שנתיים ימים ללא פשרות וללא הנחות. במהלכו, כל חברי הכנסת בכלל וחברי וועדת הכספים בפרט הסתכלו לנו בעיניים, בכו יחד איתנו והבטיחו לתקן את העיוות הקשה". מסרו.

גפני, היום (צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר