בעקבות העלייה החדה

ראש הממשלה בדיונים לקראת הכרזת "מצב חירום לאומי"

בשל המספרים המזנקים של החולים המאומתים בנגיף הקורונה, ראש הממשלה ערך דיונים עם השרים והחל מהשעה 14 מתקיים דיון בקבינט הקורונה לקראת החמרה משמעותית בסגר (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ה' בתשרי תשפ"א | 23.09.20
(צילום: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, קיים התייעצות שרים דחופה בשל העלייה החדה בתחלואת הקורונה בישראל. ראש הממשלה אמר שכיוון שאנו נמצאים בשעת חירום בעקבות העלייה החדה בתחלואה, הוא יבקש להעביר החלטה על סגר כללי נרחב והידוק משמעותי במגבלות באופן מיידי, וכן סגירת ענפים נרחבים במשק וייתכן אף הגבלות נוספות על התפילות בבתי הכנסת ביום הכיפורים הבעל"ט.

קבינט הקורונה התכנס בשעה 14:00 ולנוכח הנתונים שפורסמו הבוקר נראה כי אין מנוס מהחמרת הצעדים באופן משמעותי. מסתמן, כי יותרו תפילות והפגנות רק במרחב הציבורי בקפסולות של עד 20 משתתפים, במרחק של עד קילומטר אחד מהבית בלבד.

על פי הדיווח, בדיון בין השרים התחיל וויכוח על תפילות גם במרחב הציבורי ביום כיפור, במהלכו הצהיר השר אריה דרעי: "אני לא אתן למנוע תפילות במדינת ישראל, גם במרחב הציבורי".

כזכור, משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי ביממה האחרונה אובחנו מספר שיא של ישראלים כנשאים של הנגיף: לא פחות מ-6,923, זאת מתוך 61,165 תוצאות בדיקות שהתקבלו - נתון המשקף שיעור של יותר מ-11% 'חיוביים'.

מניין הנדבקים בקורונה בישראל, מפרוץ המגפה, חוצה לראשונה את המאתיים אלף, ומגיע ל-200,041.

כמו כן, ביממה האחרונה נפטרו 31 חולים שהיו במצב קשה, ובכך עלה מספר המתים במגפה ל-1,316. מספרם של החולים המוגדרים פעילים הוא 54,322, כאשר מצבם הרפואי של 634 מתוכם נחשב כקשה.

268 אחרים מאושפזים בבתי החולים השונים במצב בינוני, ומספר אלו שמצבם קריטי ביותר, ומחוברים בשל כך למכונות הנשמה, מגיע ל-171.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר