סערה בקבינט

נתניהו: יהיה סגר מלא. עדיף בתקופת החגים

ראש הממשלה הציע להחיל סגר מלא עד ליום שני הקרוב, ואז לדון לגבי צעדי ההמשך • משרד האוצר מתנגד: "עלות הסגר 35 מיליארד שקל, זה לא נעשה בעולם" • סוער בדיון (חדשות)

(צילום: עדינה וולמן דוברות הכנסת)

במהלך הדיון הסוער בקבינט הקורונה סביב רצונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להטיל סגר מלא, הבהיר ביבי כי בכל מקרה יהיה סגר מלא בקרוב, ועדיף כי הוא יחול בתקופת החגים.

השרים דנים במתווה הכולל סגר כללי, הגבלת התפילות וההפגנות רק לשטח פתוח, במרחק של עד 1000 מטר מהבית, ובהשתתפות 20 איש בלבד.

במהלך הדיון, הציע נתניהו להחיל סגר מלא רק עד יום שני הבא, ואז לקיים דיון נוסף לגבי צעדי ההמשך. שרי 'כחול לבן', התנגדו להצעות להגביל הפגנות.

תוך כדי הדיונים, יצא ראש הממשלה וצילם סרטון עם מסר לאזרחים: "המצב קשה. יש עליה תלולה אנחנו צריכים לקבל החלטות וההחלטות קשות, אבל אני כראש ממשלה מחוייב להגן על החיים שלכם".

"צריך להבין שיש פה סכנה לחיים ולכן אין ברירה. נקבל את ההחלטות הקשות ונציל חיים, בשיתוף הפעולה שלכם", דברי נתניהו.

שר החוץ גבי אשכנזי טען במהלך הדיון כי דנים על סגר מלא, למרות שבמערכת הבריאות לא סבורים כי הצעד הכרחי. ראש הממשלה היסה אותו.

לדברי אשכנזי, "אני שומע את הגורמים המקצועיים במערכת הבריאות שאומרים שאין שום סיבה לסגר כללי. אני רוצה להבין למה ממליצים כאן על סגר מלא אם ככה. סגר מלא הוא מוצא אחרון ולא פתרון להפגנות".

"סגר מלא זו פגיעה אנושה למשק. אתם גוזרים גזירת מוות על אנשי העסקים. אי אפשר שההמלצות יהיו בניגוד להמלצות אנשי המקצוע בגלל שיקולים פוליטיים", הוסיף שר החוץ

אך ראש הממשלה היסה אותו ואמר לו לכבד את הדיון. נתניהו הסביר מדוע חשוב להגביל את ההפגנות: "אם נאפשר להתרחק מהבית לטובת הפגנות, אנשים יוכלו לצאת לחוף הים ולהגיד שהם מפגינים. מי אמר שצריך להרחיק כדי להפגין? שיפגינו מתחת לבית".

הכלכלנית הראשית של משרד האוצר שירה מרגלית, אמרה בדיון כי הנזק שייגרם למשק בסגר המוצע הוא 35 מיליארד שקל - ואם יוארך לחודש יגיע ל-50 מיליארד שקל. "באף מקום בעולם לא עשו סגר כזה", הוסיפה.

פרויקטור הקורונה, רוני גמזו אמר כי מבחינת הורדת התחלואה סגר מוחלט יהיה יעיל ביותר אבל "יהרוס את המשק". גמזו אמר שעדיף לבצע "סגר חכם" שיתחשב גם בכלכלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר