בפתח ישיבת הממשלה

נתניהו התריע: "בלי סגר, נגיע לסף התהום"

שרי הממשלה דנים בשעת לילה על החלטת הקבינט להטיל סגר הרמטי מיום שישי עד מוצאי שמחת תורה • אדלשטיין: צופה התפרצות חדשה במגזר החרדי בגלל ראש השנה (ארץ)

דברי נתניהו, בפתח ישיבת הממשלה (צילום: דוברות)

בשעת לילה מאוחרת, מתכנסים שרי הממשלה לישיבת מיוחדת באמצעות הוידאו, לאישור החלטת הקבינט על סגר הרמטי מיום שישי הקרוב ועד למוצאי שמחת תורה.

בפתח הישיבה, נשא דברים ראש הממשלה שאמר: "אנחנו נמצאים ברגע האמת. הגל השני של הקורונה מכה בנו. התחלואה בישראל עולה, מספר החולים הקשים עולה, וגם מספר המתים".

"בימים האחרונים שמענו מהמומחים שאם לא ננקוט בצעדים מידיים וקשים אנחנו נגיע על פי התהום. כדי להציל את החיים של אזרחי ישראל נדרש מאיתנו להטיל סגר מלא למשך שבועיים. מיום שישי הקרוב ועד מוצאי שמחת תורה - אחר כך נמשיך בעוד שבועיים של סגר, אני מקווה שפחות הגבלות, אבל אני אומר מראש שזה תלוי בנתוני התחלואה. ככל שהמצב יאפשר אנחנו נחזור בהקדם לתכנית הרמזור ולניהול שגרת קורונה".

נתניהו הוסיף, "המטרה היא להוריד את רמת התחלואה והמטרה היא להציל חיים רבים בישראל, אבל הדבר הזה נדרש גם לטובת הכלכלה. מי שחושב שאנחנו יכולים לעבוד עם מגפה מתפרצת - טועה. ואם אנחנו צריכים לפעול ולנקוט בצעדים קשים, עדיף לעשות את זה בחגים, עכשיו, כשהכלכלה נמצאת בהילוך נמוך יותר".

"הדברים החשובים ביותר שהם מעבר למה שאנחנו מחליטים כעת ונדרשים מכל אזרח ואזרח הם עטיית מסכות ומניעת התקהלויות אנחנו אבל נדרשים לקבל החלטות קשות ומצילות חיים. אין לנו את הפריבילגיה לדעת שהייתה לנו אפשרות למנוע תמותה נוספת ולא עשינו זאת. זאת האחריות שלנו כנציגי ציבור אנחנו חייבים לפעול עכשיו, יחד, למען כל אזרחי ישראל".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר במהלך ישיבת הממשלה: "אנחנו צפויים להתפרצות חדשה במגזר החרדי בעוד שבועיים בגלל הפרות בראש השנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר