זינוק בחולים

מספרי התחלואה המדאיגה בערים החרדיות

אלפי מאומתי קורונה חדשים זוהו בשבוע האחרון בריכוזים החרדיים • מהנתונים עולה כי כמחצית מהחולים הפעילים אומתו בשבוע האחרון • בירושלים: רוב החולים חרדים (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מנתוני משרד הבריאות שפורסמו היום (ראשון) עולה כי מספר החולים המאומתים בריכוזים החרדיים הוכפל בשבוע האחרון. במשרד מעריכים כי הסיבה להתפרצות היא התקהלויות במהלך מעמדי הסליחות ותפילות ראש השנה. כמו כן, במשרד מציינים כי ישנם מקומות שמכוון לא הולכים להיבדק.

בעקבות התחלואה ישנם מספר בתי כנסת שהודיעו כי אין בכוונתם לפתוח את בית הכנסת, למרות שיום הכיפורים הוחרג. כך לדוגמא, גבאי בית הכנסת 'תולדות יצחק' בראשות הגאון רבי שלמה דיין, הודיעו בצהריים על סגירת בית הכנסת ביום כיפור.

בירושלים ספרו היום למעלה מ- 7,000 חולים פעילים. מנותני העירייה עולה כי 60% מהחולים בימים האחרונים - מהמגזר החרדי.

בבני ברק ישנם 4045 חולים פעילים, כמחצית מהם מהשבוע האחרון.‬ במודיעין עילית: 1724 חולים פעילים, 1255 מהשבוע האחרון.‬ באלעד: 1189 חולים פעילים, 824 מהשבוע האחרון.‬ בבית שמש: 1211 חולים פעילים, 804 מהשבוע האחרון. ובביתר עילית: 1087 חולים פעילים, 891 מהשבוע האחרון.

לדברי ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, בהודעה קולית ששיגר לתושבי העיר: ""שעות ספורות לפני כניסת יום הכיפורים אני פונה אליכם בקריאת חירום. הנתונים שזורמים אלינו מבתי החולים – מדאיגים מאד. אנחנו רואים את ההתפרצות הקשה שהגיעה כתוצאה מתפילות ראש השנה, וחרדים מהמחשבה על ההתפרצות הנוספת שעלולה להגיע כתוצאה מתפילות יום הכיפורים. מי כמוני מבין את הרצון להתפלל בבית הכנסת המוכר, הממוזג, הנח, הקבוע. אבל השנה חייבים לוותר..
בשביל ההורים שלנו, בשביל הילדים שלנו, בשבילנו.

"השקענו משאבים אדירים בימים האחרונים בכדי לאפשר לכל אחד להתפלל במרחב הפתוח, תחת ציליות במקומות מאווררים. אני קורא לכם, מדם ליבי, אנא, התפללו בחוץ והצילו חיים! בתפילה לבורא עולם: 'אבינו מלכנו, מנע מגיפה מנחלתך"'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר