"מסיבות שחץ"

חגגו את היציאה מ'קפסולות' הישיבה וחטפו אש: "אנוכיות"

הסתה גוברת ברשתות החברתיות נגד בחורי הישיבות - לאחר ששחרור אלפים מהם מה'קפסולות' צוין בריקודים סוערים: "תיעוד שהופץ כדי לתקוע אצבע בעין למי שסובל ונאנק מהמגפה" (עולם הישיבות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
תלמידי 'עטרת שלמה' חוגגים, אמש (צילום: יעקב נחומי)

הסתה חמורה והשתלחות בבחורי הישיבות ברשתות החברתיות, על ידי אנשי תקשורת ומובילי דעת קהל, זאת בעקבות שורת אירועים זהים שהתרחשו אמש (שני) במספר ישיבות: חגיגת סיום 'זמן אלול', ושחרור התלמידים לביתם מה'קפסולות' בהן הם היו מבוצרים 40 יום.

כידוע עולם הישיבות הגבוהות (ה'גדולות'), הכולל כ-30,000 אלף תלמידים, התחיל את זמן אלול על פי מתווה הקפסולות המפורסם שנחשף ב'כיכר השבת'.

על פי המתווה המדובר, תלמידי הישיבה היו בתוך מתחם הישיבה ללא אפשרות לצאת, כאשר בשלב ראשון הם חולקו לקפסולות של 25 תלמידים. לאחר 14 יום, במהלכם לא התגלה אף חולה קורונה, הקפסולות התאחדו.

אלא שלמרות השמירה על קפסולות נפרדות, בישיבות בהן לומדים מאות תלמידים, המתווה קרס, כאשר בעקבות תלמיד אחד או שניים או מי מאנשי הצוות שהפר את ההוראות, נחשפו כלל תלמידים לנגיף, מה שהוביל לאיבוד שליטה ומאות חולים בישיבה אחת.

יודגש, כי במרבית הישיבות נמנעו בהוראת גדולי ישראל מ"חיסון עדר" על ידי הדבקה מכוונת, אך בשלב מסוים הישיבות איבדו שליטה והצטברו בשטחן מאות חולים.

כך נוצר מצב, שישיבות בודדות בלבד הצליחו לסיים את ה'זמן' ללא חולים כלל, מה שאפשר להם לשחרר את כל התלמידים לביתם.

במקביל, בישיבות רבות אחרות נרשמה הדבקה המונית כבר בסוף זמן קיץ ובתחילת זמן אלול, כך שמספר המחלימים בהן כעת הוא גדול. ישיבות אלו הצליחו אף הן לשחרר את מרבית התלמידים לביתם, לאחר שאלו ביצעו שתי בדיקות ויצאו בהן שליליים לקורונה.

אמש, כמנהג הישיבות בסוף כל 'זמן', סיימו התלמידים מסכת וחגגו זאת בשירה ובריקודים. תיעודים שדלפו לרשת מישיבות 'עטרת שלמה' ו'מיר ברכפלד', בהם נראים הבחורים שמחים בשמחה של תורה ומציינים בכך גם את יציאתם סוף סוף מהקפסולות, הצליחו להרגיז אנשי תקשורת ומובילי דעת קהל, שלא טרחו לבדוק את הנעשה בישיבות וזעמו על הפרת ההנחיות וזלזול כביכול במגפה בעת סגר.

העובדות כאמור אחרות: רוב התלמידים שנצפו בריקודים במתחם הישיבה כבר הבריאו מהמחלה, והיתר בריאים, בעוד הבחורים החולים בודדו למתחם נפרד ללא אפשרות יציאה.

כך, לדוגמה, כתבה פרשנית 'גלובס' טל שניידר: "בחיים לא תעצרו את המחלה עם מנהיגות רופסת שכזו". עיתונאי 'כאן' יאיר אטינגר הוסיף מילים בוטות: "רק חבר'ה פריבילגיים ואנוכיים עורכים בזמן הזה מסיבות שחץ, ולא פחות גרוע דואגים שיופצו החוצה כדי לתקוע אצבע בעין לכל מי שנאנק וסובל מהמגפה, לרבות מיליון חרדים".

המתקפות הללו, ואחרות, גררו גם את שעמם של גולשים רבים. "בושה, כך נראית כת החרדים בפעולה", היתה רק אחת התגובות, העדינות יחסית, לתיעוד שהוצא מהקשרו.

התיעוד שהסעיר (באדיבות המצלם)

בכיר בישיבת 'עטרת שלמה' דוחה, בשיחה עם 'כיכר השבת', את הטענות ואומר: "מדובר בצביעות חילונית. התלמידים היו מבוצרים במתחם סגור בלי לצאת אפילו פעם אחת למשך 40 יום, הם מסרו את נפשם על לימוד התורה, וכעת שמחו מעט שהצליחו לעבור את התקופה הזו בשלום, גם זה אסור?!".

"תתעסקו בהפגנות ההמוניות בבלפור, בהפרת ההנחיות של הזמרים החילונים, ובמסיבות של הסלבס, ותעזבו אותנו לנפשנו", הוא מוסיף בכעס.

בתוך כך, האלוף (במיל.) רוני נומה, ממונה הקורונה במגזר החרדי, מביע דאגה רבה בשל העובדה שמתוך 40 אלף תלמידי הישיבות הגדולות שיוצאים היום ל'בין הזמנים' בבתיהם, 10,000 אינם משתפים פעולה, אינם מוכנים להיבדק ולא ברור כמה מהם חולים. "זה מאד מאד מטריד אותי, אין לנו שום שליטה עליהם", התבטא נומה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר