אורזים? הכל על השלב הכי חשוב במעבר דירה

מעבר הדירה, בייחוד כאשר מדובר במשפחה עם ילדים, מצריך לרוב עבודה מרובה של מלאכת אריזה לקראת עבודת הסבלים, אחסון חפצים וסידור כלי מטבח וכלים שבירים בארגזים (צרכנות)

אילוסטרציה (צילום: יח"צ | שאטרסטוק)

מעבר הדירה, בייחוד כאשר מדובר במשפחה עם ילדים, מצריך לרוב עבודה מרובה של מלאכת אריזה לקראת עבודת הסבלים, אחסון חפצים וסידור כלי מטבח וכלים שבירים בארגזים. העבודה יכולה להימשך בין יום אחד לכמה ימים, וככל שתקדימו את המאוחר – עבודת ההובלה והמעבר לבית החדש תהיה קלה ומהירה אף יותר. הנה כמה דברים שכדאי שתדעו על שלב האריזה:

צילום: שטרסטוק

איך לארוז נכון?

ארגזים, קרטונים ודבק: תדאגו לזה בזמן

בטח גם לכם יצא לעבור ליד הסופר, לראות קרטונים ולומר "נו טוב, נבוא לקחת אותם כשנארוז".. אז זהו שלא. לרוב, בעת מעבר הדירה אנחנו מגלים את כמות הארגזים האמיתית הדרושה למעבר (ורמז: היא תמיד יותר גדולה ממה שחשבנו) ואז, כשאנחנו קופים לסופר אנחנו מגלים שעוד כמה אנשים כבר חיפשו אותם קודם..

אז ההמלצה החמה היא לדאוג לציוד האריזה שבועיים מראש לפחות. מה כולל ציוד אריזה? קרטונים, ארגזים, ניירות מונעי שבירה, משטחי 'פצפצים', מסקנטייפ (לפחות 3 גלילים עבים), מספריים וסכין יפנית. בנוסף, טושים או פתקים קטנים יסייעו לכם בסיום האריזה לכתוב על כל קרטון מה הוא מכיל, או "שביר" למקרה שתרצו להזהיר את הסבלים מראש.

ומה לגבי חברות ההובלה? האם הן מספקות קרטונים? התשובה היא שלפעמים. ישנן חברות שתוכלו לקבל מהם סיוע באריזה בקרטונים מראש ויש שלא. חלקן מספקות גם קרטונים חדשים, תמורת תשלום נוסף. לכן מומלץ לבדוק זאת עם חברת ההובלה זמן מספיק בטרם תחילת האריזה.

לארוז לפי סדר

את החפצים בבית מומלץ לארוז לפי סדר החדרים, ולא לפי "נושאים". כך תדעו לאן להכניס אותם בבית החדש ביתר קלות ולאחסן אותם בהתאם לצורך. אפשר להתחיל בחדר ההורים, משם להמשיך לחדרי הילדים והסלון ולסיים במטבח וכליו. מומלץ לרשום על כל קרטון מה הוא מכיל ולאיזה חדר בבית הוא משתייך.

המלצה חמה נוספת היא להקדיש מספר קרטונים לדברים שתצטרכו ישר עם כניסתכם לבית החדש- כלי מטבח בסיסיים, בגדים הכרחיים, סבון, שמפו ופריטי ציוד נוספים. ברגע שתגיעו לדירה החדשה, לא תוכלו לפרוק ולסדר כל פריט במקומו בזמן קצר, ויהיה עליכם להסתדר עם התכולה של אותם הקרטונים בימים הראשונים.

כל פריט בדרך שלו

בגדים, כלים שבירים או בגדים: לכל פריט או חפץ יש דרך אחרת לארוז אותו, על מנת לשמור על שלמותו או טיבו. במקרה של בגדים, לדוגמא, מומלץ לא להסתפק ב"שקיות גדולות" ולהצטייד בארגזים. בעזרתם תוכלו להכניס את הבגדים מקופלים האחד על גבי השני, ובעת האחסון בבית החדש – פשוט להוציא מהארגז ולהכניס לארון בקלות. ספרים מומלץ לארוז בקרטונים קטנים יחסית. קרטונים גדולים (גם עבים) נוטים להיקרע עקב משקלם הכבד של הספרים, ואם חשוב לכם לשמור עליהם – מצאו או בקשו מחברת ההובלות קרטונים קטנים, עליהם תוכלו לכתוב את שמות הספרים שבהם. במקרה של כלי מטבח שבירים או חפצים אחרים שעלולים להישבר בעת ההובלה מומלץ לרפד את תחתית הארגז בנייר עבה מספיק, ב'פצפצים' או בריפוד אחר. אם יש לכם זמן – עטפו כל חפץ בנייר עטיפה ייעודי, ובנייר שנותר מלאו את הרווחים בין הכלים על מנת למנוע תזוזה שלהם ושבירה בעת המעבר. אחריות על כלים שנשברו תינתן במקרה והחברה היא זו שארזה אותם. רוב החברות נמנעות ממתן אחריות במידה ונארזו על ידי בעלי הבית. אם אין לכם מספקי זמן לאריזה מיטבית של חפצי המטבח, בדקו עם חברת ההובלות האם הם מספקים שירות כזה ואם כן – מה עלותו. ייתכן שתעדיפו לשלם את הסכום ולחסוך מעצמכם את המשימה הזו.

מה לגבי חפצים גדולים שאינם ריהוט? טלוויזיות, מוצרי חשמל שונים ועוד – כל אלו נארזים בידי הצוות של חברת ההובלות, ולכן אם אין בידיכם את האריזה המקורית של המוצרים – מומלץ להשאיר להם, לניסיון ולמיומנות שלהם את המלאכה.

לא רוצים לעבוד קשה? אפשר גם בלי

רוב חברות ההובלה נותנות שירות של אריזת הבית על כל תכולתו במחירים שונים. בממוצע, אריזה של בית אחד יכולה לנוע בין 1,500 ל- 2,500 ₪, תלוי בגודל הדירה. האריזה לרוב תתבצע ביום שקודם למעבר, כך שבני הבית יצטרכו להסתדר ללא הריהוט והחפצים השונים בבית למשך יום אחד.

האם זה שווה את זה? תלוי. שירות האריזה מומלץ בעיקר למשפחות עם ציוד רב, או בית גדול שמכיל פריטים רבים שמאופסנים בחדרים שונים. שירות האריזה יכול אמנם להגיע לפעמים לגובה ההובלה עצמה, אבל אם אתם חפצים בפחות עבודה והתעסקות עם האריזה – הרעיון יכול להיות משתלם לגביכם.

הובלה למחסן? כך תעשו את זה נכון

לעיתים מועד היציאה מהבית הישן אינו תואם את מועד הכניסה לבית החדש, ואז יש צורך לשמור את הריהוט ושאר החפצים למשך כמה ימים בעוד בני הבית מתאכסנים אצל קרובים או בבית מלון. אחד הפתרונות למצב זה הוא השכרת מחסן, אליו ניתן להעביר את תכולת הדירה שתישמר שם למספר ימים עד ההובלה לבית החדש.

אם החלטתם ללכת על זה, כדאי לדעת מספר דגשים בכל הנוגע לאחסון ריהוט וחפצים במחסן, בטרם תתחילו את מלאכת האריזה:

צילום: האחים יששכר

אחסנה ארוכת טווח

לאחסנה מסוג זה מומלץ לחפש מחסן עשוי בטון. מחסנים שנבנו מחומרים אחרים עלולים לספוג חום רב לתוכם, שיכול להזיק לחלק מהרהיטים ומוצרי החשמל המאוחסנים בו.

ביטוח

לצורך תהליך המעבר הזה, מומלץ לקבל את שירותיה של חברה המספקת ביטוח על החפצים והרכוש המאוחסנים למשך זמן מוגדר.

איכות ההובלה

שימו לב שחברת ההובלה משתמשת במשאיות חדשות – התכולה במשאיות ישנות מיטלטלת יותר על פני הדרך וחשופה יותר לנזקים בעת ההובלה.

סדר וארגון

בחרו בארגזים חזקים מספיק והקפידו לרשום על כל ארגז את תכולתו. כך תדעו איך נכון יותר להציב את הציוד במחסן, מה ניתן לשים על גבי מה, ומה עדיף לאחסן באופן אחר. בנוסף, הקפידו לסגור את הארגזים באופן הרמטי וחזק דיו, ולצורך כך השתמשו בדבק מסקנטייפ איכותי להדבקת קרטון.

לסיכום

מעבר הדירה הוא תהליך בפני עצמו. הסדר הארגוני בתהליך הוא אחד המרכיבים החשובים שיקבעו האם המשימה הזו תהיה קלה ופשוטה או מורכבת וארוכה. מומלץ לא לדחות את הדברים לרגע האחרון ולהתחיל באיסוף ארגזים, בבדיקת חברות הובלה ובבירור על מחסנים להשכרה (אם יש צורך) לפחות חודש לפני מועד המעבר.

בהצלחה!

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר