בניגוד להנחיות, ולהוראות הרבנים

הזוי: מניינים מיוחדים בבתי הכנסת לחולי קורונה מאומתים

עדויות שאומתו מלמדות על מניינים שנערכו בבתי כנסת שונים, ספרדים, ליטאים וחסידים, במיוחד עבור חולי קורונה ביום כיפור • "מי התיר להם? כמה אנשים היו יכולים להדביק בדרך?" (אקטואליה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מנייני תפילה ביום כיפור, לחולי קורונה מאומתים, בתוך בתי כנסת. עדויות על כך, הגיעו ממספר ערים וריכוזי מגורים חרדיים מאז צאת יום כיפור.

בזמן שהרשויות עדיין אינן מצליחות להיאבק בבתי הכנסת שהיו עמוסים במתפללים בניגוד להנחיות, מתברר כי ביום כיפור - גם חולים מאומתים יצאו מהבית באזורים שונים.

בניגוד מפורש להנחיות משרד הבריאות, ולהוראות של כל גדולי ישראל, כולל רבנים ואדמו"רים שהתירו והתפללו במניינים המוניים, כולם אסרו על חייבי בידוד, וכל שכן חולים מאומתים, להתפלל במניין.

עוד לפני יום כיפור וראש השנה, נרשם עליה בפניה לפינוי למלוניות הקורונה מצד חולים מאומתים שרצו להתפלל במניין, אך מתברר כי יש כאלו שלא הגיעו למלוניות, ניסו בדרך אחרת - ומסכנת חיים.

מעדויות שהגיעו ל'כיכר השבת' עולה כי מדובר אומנם בתופעה בשולי החברה, אך כזו החוצה מגזרים: ספרדים, חסידים וליטאים, בערים מודיעין עילית, בני ברק וירושלים.

גם אם בתוך בתי הכנסת לא יכלו אותם מאומתים להדביק אחרים, שכן רק נשאים הוכנסו למקום, הרי שבדרך, יכלו לסכן חיי אדם - בניגוד להוראות ההלכה והחוק.

בארה"ב, התופעה רווחת עוד יותר. יוחנן בלייך מ'כיכר השבת' סיפר בחשבון הטוויטר שלו: "ביום כיפור התפללתי במניין ליטאי מרכזי בלייקווד. המניין התקיים באוהל (לא בגלל קורונה אלא כי בונים את ביהכנ"ס כעת), כמובן ללא מסכות".

"שליש מהאוהל אכלס נשאי קורונה מאומתים, מחולק לגברים ונשים. מה שהפריד בינינו למאומתים הוא בסך הכל יריעת ברזנט, מדי פעם גם תחבו את פניהם החוצה באין מפריע".

עוד סיפר כי "אחד המתפללים סיפר לי שבראש השנה כמה מתפללים שחשו תסמינים עברו תוך כדי תפילה אל מעבר למחיצה, לעזרת הקורונה".

עדויות נוספות מריכוזים חרדיים בארה"ב מלמדים על בתי כנסת נוספים שנהגו כן. בישראל, לפי העדויות שהגיעו למערכת, מדובר בבתי כנסת בהם התירו כניסה רק לחולים, ולא בצורה מעורבת עם בריאים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר