האירוע ההיסטורי

י"ב תשרי: שבע שנים להכתרת הגר"י יוסף לתפקיד הראשון לציון

כשלושה שבועות לפני הסתלקותו, ביום הולדתו ה-93, מרן רבינו עובדיה יוסף זצ"ל השתתף באירוע הציבורי האחרון בחייו - הכתרת בנו לתפקיד הראשון לציון • ישי כהן חוזר להכתרה (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ ואביו פוסק הדור בשעת ההכתרה (צילום: ישי כהן)

כשלושה שבועות לפני שמרן פוסק הדור, רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, הסתלק לגנזי מרומים, ביום הולדתו ה-93, בתאריך י"ב בתשרי - בדיוק לפני שבע שנים, השתתף מרן באירוע הציבורי האחרון בחייו: הכתרת בנו, הגאון רבי יצחק יוסף, לתפקיד הראשון לציון, בן היושב על כסא אביו כרב ראשי ומתעטר בכתר הראש"ל.

שעה קלה לפני שהחל הטקס המסורתי, בבית הכנסת "רבן יוחנן בן זכאי" ברובע היהודי בירושלים, איש לא ידע האם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ישתתף בטקס, בו לראשונה בהיסטוריה הראשון לציון והרב הראשי לשעבר מכתיר את בנו לתפקיד הראשון לציון והרב הראשי.

מרן סבל אז מחולשה רבה והתקשה ללכת על רגליו. עוזרו הרב צבי חקק ביקר לילה קודם בבית הכנסת בכדי להיערך למצב בו מרן יבקש להשתתף בטקס. ואכן, באותו זמן היה נראה שמרן לא ישתתף בטקס, כשעה לפני ההכתרה - סיפרו בני ביתו - מרן ביקש להגיע ולראות בעיניו הטהורות את הכתרת בנו.

טקס ההכתרה התעכב במשך דקות ארוכות עד להגעתו של גדול הדור. הנשיא שמעון פרס המתין בחדר צדדי, עד לכניסתו של מרן: "עם ישראל זקוק לך, אלוקים איתך", אמר בהתרגשות הנשיא המנוח לגדול הדור.

כותב השורות במעונו של מרן, ערב הבחירות

רגע השיא בטקס ההכתרה היה כאשר מרן הגר"ע יוסף נטל בידיו את מצנפת הראשון לציון והניח על ראש בנו. קהל הרבנים באולם בית הכנסת הגיב בהתרגשות ומחיאת כף, כשבמקביל מרן זצ"ל מברך את בנו כשקולו נשנק מהתרגשות.

מיד לאחר מכן, ראש ישיבת 'פורת יוסף', הגאון חכם שלום כהן, והראשון לציון, הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל, הלבישו את הגר"י יוסף בגלימת הראשון לציון, והרב בירך 'שהחיינו'.

ימים קודם לכן פורסם, כאן ב'כיכר השבת', כי הגר"י יוסף בחר בגלימה שנתפרה בסגנון גלימתו של הרב יצחק ניסים, כאשר בגלימה יש מיליון ומאתיים (!) תפרים מהחוט הכסוף.

הנשיא פרס, שנרגש לשבת לצד מרן זצ"ל, אמר בטקס: "כשאני רואה את הרב יצחק יוסף אני רואה דמות המסוגלת להאדיר שם שמים בדרכי נועם, להוביל את העם כולו לעתיד טוב יותר. דמותו ואורח חייו, הבנתו את המורכבות של עם ישראל, ובהשראתו את אביו הגדול שהיום יום הולדתו".

"אני חש את כובד המשא הכבד על כתפי", אמר הראשון לציון בנאום ההכתרה, "ציפיות רבות יש, להמשיך את מסורת הראשונים לציון".

בהמשך הוסיף: "לא נסטה מההלכה ימין או שמאל, ההלכה היא נר לרגלינו. אבל במסגרת ההלכה, כמה שיהיה אפשר, לפסוק כוחא דהיתרא - אנחנו נעשה את זה. כדרכו של מרן האבא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר