המאבק בקורונה

לפנות בוקר: אושרה ההגבלה על ההפגנות

הכנסת אישרה לאחר דיון לילי ארוך במיוחד את התיקון לחוק הקורונה שמאפשר לממשלה להכריז על מצב חירום מיוחד למשך שבוע ועד 21 יום, זאת כדי לאסור קיום הפגנות (פוליטי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ההפגנה בבלפור במוצ"ש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

רק סמוך לשעה 04:30 לפנות בוקר (רביעי) הצליחו חברי הכנסת לאשר את התיקון לחוק שמאפשר להגביל את ההפגנות בתקופת הסגר עד מרחק של קילומטר מהבית. 46 ח"כים תמכו 38 התנגדו במהלך הדיון שארך כמעט כל הלילה.

מדובר בתיקון לחוק הקורונה, שעד עתה החריג את ההפגנות ואפשר את קיומן גם בעת הסגר. על פי התיקון החדש הממשלה יכולה להגביל את היציאה מהסגר גם לטובת הפגנה באמצעות הכרזת 'מצב חירום מיוחד' שאורכו שבוע אך ניתן להאריכו לתקופה של עד 21 יום.

חברי הכנסת של האופוזיציה נאבקו כנגד ההחלטה למרות ההיגיון הבריא שעולה ממנה לנוכח העלייה החדה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה והעלייה במספר החולים הקשים והמונשמים.

הדיון אתמול בוועדת החוקה התקיים לאחר שהניסיון הקודם להשלים את החקיקה בנושא בערב יום הכיפורים לא עלה בהצלחה בשל סירוב כחול לבן, שכביכול חלק מהקואליציה, אך בדברים רבים חבריה מתנהלים כאופוזיציה.

על מנת למנוע את התעכבות הדיון עוד יותר, ולאור התנגדות כחול לבן, בליכוד משכו אתמול בדיונים בוועדה על הכנת החוק את ההסתייגות שהם עצמם הגישו, שבמסגרתה ביקשו לאפשר את הגבלת ההפגנות גם לאחר הסגר, ולמעשה לכל אורך תקופת משבר הקורונה.

אחרי משיכת ההסתייגויות של הליכוד ודחיית אלפי הסתייגויות אחרות שהגישו חברי האופוזיציה, ועדת החוקה אישרה כאמור את העלאת התיקון לחוק לקריאה שנייה ושלישית וכאמור לאחר שעות ארוכות של דיונים הוא אושר לבסוף כשברקע נערכו הפגנות של מאות בני אדם בסמוך לכנסת במהלכן נעצרו כמה מפגינים שהתפרעו, אחד מהם אף חשוד בתקיפת שוטרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר